• Anonym (Bf080508)

Bakis trots alkohol fritt???

Funderer över en sak som hänt mig 2 ggr nu.

Har druckit Vita Free från sytemet (altså vin utan alkohol för er som inte känner till det)
    Båda gångerna har mellan halva och hela flaskan gått åt. Båda ggrna har jag sedan vaknat upp dagen efter och kännt mig bakis precis som om jag druckit vilket vin som helst kvällen innan, varm i kroppen extra törstig och magen "bakis bubblig"
    Kan det altså vara någonting annat i själva vinet man blir bakis av och inte alkoholen i sig?

Någon annan som råkat ut för detta?

Druckit alkohol fritt vin då på en väns födelsedags fest samt på en tjänsteresa igår för att jag ännu inte vill avslöjja att jag är gravid igen då det blev så jobbigt fick ett sent missfall för mindre än ett halvår sedan och hade berättat för alla då.
    var jätte noga med att hålla ordning på mitt glas respektive på bartendern så han tog "Min" flaska.

• Svar på tråden Bakis trots alkohol fritt???
  • Mickis74

Kände mig bakis dagen efter fest under graviditeten även när jag bara druckit vatten eller läsk

• Anonym (Bf080508)

Hmm skumt *ler* man kanske bara är mentalt bakis då!!!

Mickis74 skrev 2007-09-09 13:36:58 följande:
    Kände mig bakis dagen efter fest under graviditeten även när jag bara druckit vatten eller läsk
  • Dimitra

Jag brukar ha bakiskänsla av att ha varit uppe extra sent en natt runt stoj och stim, även utan alkoholintag

Och åren går...
  • Melami

Jag känner mig alltid bakis när min man festat, trots att jag sällan dricker alkohol. Skummt det där. Men jag får huvudvärk och känner mig så där slö o bara sugen på pizza, film o godis

- Mamma till världens finaste hårdrockssessa född 060108 o bebbe i magen BF 15/10-
  • lilla sandra

Har du varit där folk röker?
    Jag blir ALLTID dålig om det är folk som röker där jag är. Alltså, jag blir dålig dagen efter.

Har blivit mkt bättre för mej sen det blev rökfritt på krogen, trots att jag bara varit ute 2-3 ggr efter det.

• Anonym (Bf080508)

nope inte en massa rökare eller ja 3 av 25 kanske det är som röker med de var ju utomhus och gjorde det.

lilla sandra skrev 2007-09-09 13:46:06 följande:

Har du varit där folk röker?Jag blir ALLTID dålig om det är folk som röker där jag är. Alltså, jag blir dålig dagen efter.Har blivit mkt bättre för mej sen det blev rökfritt på krogen, trots att jag bara varit ute 2-3 ggr efter det.
    [/citat]

gick och la mig vid midnatt och upp straxt före 8a så känns inte som det skulle vara någon anledning heller
    Dimitra skrev 2007-09-09 13:42:36 följande:
    [citat]
    Jag brukar ha bakiskänsla av att ha varit uppe extra sent en natt runt stoj och stim, även utan alkoholintag
  • Flygfotogen

Vinmage får man nog av vita free också. Syran som gör det snarare än alkoholen tror jag.

• Anonym (Bf080508)

aha oki, det hade jag ju inte tänkt på. trodde jag blivit knäpp :) Eller att någon i värsta fall spetsat min dricka :(

Marsch skrev 2007-09-09 13:53:05 följande:
    Vinmage får man nog av vita free också. Syran som gör det snarare än alkoholen tror jag.
Svar på tråden Bakis trots alkohol fritt???