• kodak

Katt med sjätte sinne?

Min 5 år gamla hankatt har nu två gånger på kort tid väckt mig på natten genom att bita mig i vaden. Han har ALDRIG gjort detta förut. Det känns som att han vill mig något, men jag förstår inte vad. Så fort jag vaknat till så slutar han bitas.

• Svar på tråden Katt med sjätte sinne?
  • flugsvamp
    kodak skrev 2007-09-09 14:02:14 följande:
    Min 5 år gamla hankatt har nu två gånger på kort tid väckt mig på natten genom att bita mig i vaden. Han har ALDRIG gjort detta förut. Det känns som att han vill mig något, men jag förstår inte vad. Så fort jag vaknat till så slutar han bitas.
    Jag tror han bara vill ha uppmärksamhet , katter är nattdjur , mina katter brukade vara jätte lugna på dagen o leka o springa så det dundrade i golvet på natten , lär honom att man ska sova på natten annars ( om du inte redan gjort det) lägg fram små mjuka taggbollar eller någon annan leksak/leksaker så han kan underhålla sig själv , min katt bet mig  itårna när hon ville att jag skulle upp o leka på natten , men så insåg de att människorna sover nu på natten.. han lägger av snart.. annars kanske han vill visa att något inte är bra...det finns katter som ligger o slickar & biter i männsikornas hår på huvudet! det gjorde hon katten min också..
    Money Talks Bullshit Walks
  • kodak

Jo min andra katt brukar göra så för att få uppmärksamhet eller mat men ALDRIG han. Det är därför jag blir så förvånad.

• lavitaebella

Jag tror katter ser sådant vi inte ser. Ta och observera katten och se VART hans blick går.... jag vet att mina katter sett saker som jag inte sett, och det var inga flugor el. dyl.

• katten

mina katter brukar leka me mina tår när de e busiga på natten o när de va små så tuggade de på mitt hår eller slickade mig på näsan men de ville bara ha sällskap eller bli roade

men mina katter brukar följa nåt i hallen ibland eller höra saker som dunkar o så dit o titta o de e oftast "besök"

• kodak

lavitaebella, han tittar på MIG!

Svar på tråden Katt med sjätte sinne?