• ccc

Risifrutti ???

Kan man äta risifrutti ???? Det är ju baserat på mjölk...???

• Svar på tråden Risifrutti ???
  • Finesse

varför kan du inte äta mjölk? är du allergisk?

• Alle

Ja, och?

Såtillvida du inte är mjölkallergiker eller laktosintolerant så finns det inga hinder.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Långbenopluto

Varför skulle du inte kunna det? Man får ju drick mjölk fastän man är gravid!

Mamma till Marcus och Isak
  • Vovsingen

Jag skulle inte överleva fram till lunch utan mina dagliga mannafrutti (dyr ovana, men vaddå..?). Käka på! Men som enda kalkkälla är det kanske inte tillräckligt.

• MARIA99

Är du laktos intollerant så finns dem ju i låg laktos numera oxå om du tål det.

• Sippan 81

Ja, dom är pastöriserade om det är det du funderar på. Har själv undrat tidigare, nu äter jag risifrutti i alla dess former =)

• Tristanya

hehe, skulle vara illa om man inte fick äta dom.. äter en nästan varje dag på jobbet! så gott!

• ccc

Tack Sippan 81 !! Ja, det var pastörisering jag tänkte på...

• Lola Jämtland

Det måste enligt lag framgå på en vara om den är opastöriserad.....

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Vonkan84
    ccc skrev 2007-09-09 14:42:03 följande:
    Det är väl SJÄLVKLART att du kan äta Risifrutti!
    *3 Februari 08, Mamma & Pappa längtar efter dig *
  • ullis79

Som gravid kan man faktiskt äta nästan som vanligt!!
    Förutom det vanliga som exvis lax mm.
    SUNT förnuft kan vara bra under graviditeten!

• Lola Jämtland
    ullis79 skrev 2007-09-10 13:52:29 följande:
    Som gravid kan man faktiskt äta nästan som vanligt!!Förutom det vanliga som exvis lax mm.SUNT förnuft kan vara bra under graviditeten!
    Fast lax kan man äta. Men inte i alla former.
  • Vonkan84

Jag håller med Ullis79, använd sunt förnuft!

*3 Februari 08, Mamma & Pappa längtar efter dig *
  • cherry22
    ccc skrev 2007-09-09 14:42:03 följande:
    Jag tror jag förstår vad du menar...man ska dricka högpastöriserad mjölk säger de och om man tittar på typ all mjölk i skåne är den låg past...de är nog så du menar att den kan vara låg past...o i ärlighetens namn så dricker jag min vanliga mjölk för kan man inte få tag i hög past...vad ska man då göra?
  • Lola Jämtland
    cherry22 skrev 2007-09-10 14:00:39 följande:
    Jag tror jag förstår vad du menar...man ska dricka högpastöriserad mjölk säger de och om man tittar på typ all mjölk i skåne är den låg past...de är nog så du menar att den kan vara låg past...o i ärlighetens namn så dricker jag min vanliga mjölk för kan man inte få tag i hög past...vad ska man då göra?
    Låg eller högpastöriserad spelar ingen roll. Det har ju bara med hållbarheten o förvaring att göra......
  • Abessiniern

Men inte måste man välja högpastöriserad mjölk som gravid, vanlig mjölk går utmärkt. Den stora skillnaden mellan högpastöriserad mjölk och "vanlig" mjölk är ju hållbarheten. Vanlig mjölk som förvarats i kylskåp och inte har blivit dålig (lätt att kolla) är helt ikej.

• Alle

Produkten skall vara pastöriserad - på SLV står det ingenstans att den måste vara högpastöriserad.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • FrökenBokmal

Och så är det bra med mjölk ju: man måste ju få kalk både för barnets och för de egna benen!

• FrökenBokmal

Oc så är det gott med risifrutti

Svar på tråden Risifrutti ???