• Titan

Vilken storlek på vinterskor?

Om man köper vinterskor redan nu i september skall de då vara 1,5 cm större än barnets fot eller bör man ta 2 cm större i och med att han inte skall börja använda förrän i november?

• Svar på tråden Vilken storlek på vinterskor?
  • Ullis1979

Hej!

Jag jobbar själv i skobutik och där rekmenderar vi mellan 1,5-2 cm på vinterskorna...beror lite på föttera oxå har h*n bred fot så skulle jag gå på närmre 2 än om h*n har en smal fot skulle jag köpa/rekomendera närmre 1,5 cm..

Har köpt till mina små barn n och det blev 1,9 cm till tjejen och 1,6cm  till killen.

Hoppas det var till nån hjälp...

• Titan
    Ullis1979 skrev 2007-09-09 14:57:06 följande:
    Hej!Jag jobbar själv i skobutik och där rekmenderar vi mellan 1,5-2 cm på vinterskorna...beror lite på föttera oxå har h*n bred fot så skulle jag gå på närmre 2 än om h*n har en smal fot skulle jag köpa/rekomendera närmre 1,5 cm..Har köpt till mina små barn n och det blev 1,9 cm till tjejen och 1,6cm  till killen.Hoppas det var till nån hjälp...
    har mätt hans fötter idag och de är 15 cm långa och 6,5 cm på det bredaste stället och jag förmodar att han är ganska bredfotad.
  • Kajsan
    Titan skrev 2007-09-09 15:00:38 följande:
    har mätt hans fötter idag och de är 15 cm långa och 6,5 cm på det bredaste stället och jag förmodar att han är ganska bredfotad.
    Ja, då ska de alltså vara 16.7-17 cm långa, helst närmare 17.
  • Ullis1979
    Titan skrev 2007-09-09 15:00:38 följande:
    Ja då har han lite bredare fot skulle gå på närmre 2 cm då.
  • Titan

Vad brukar motsvarigheten till 17 cm vara i skostorlek, 25 eller 26?

• Kajsan
    Titan skrev 2007-09-09 15:05:33 följande:
    Vad brukar motsvarigheten till 17 cm vara i skostorlek, 25 eller 26?
    Det går verkligen inte att svara på utan skiljer sig mellan modell på sko.
  • Titan

Nu när jag använde mätstickan så fick han 155,så det stämde inte med 15 cm som jag fick när jag ritade av hans fot på papper och sen mäte.

Svar på tråden Vilken storlek på vinterskor?