• mansixxa

Flyga med hund?

Jag har en liten boxerkille på 25 kg, och om lite drygt en vecka tänkte jag flyga upp till norr för att hälsa på familjen. Vill helst ha med mig Jason eftersom husse jobbar många timmar dagligen..

Vad jag nu funderar på är om någon av er flugit med hunden i lastutrymmet på planet? Hade ni era egna burar då, eller fanns det möjlighet att låna/hyra bur på flygplatsen?

I värsta fall har vi möjlighet att lämna Jason hos en vän under timmarna då sambon jobbar, men jag vill ju allra helst ha med mig honom.

Sprattlet 18 februari 2008 | mansixxa.com
  • Svar på tråden Flyga med hund?
  • zegra

Djuren har ett eget utrymmer i planet så där har de ljus och värme. Därimot måste man boka i tid för utrymet är begränsat. Jag har alltid haft egen bur så jag vet inte om man kan låna. Hyra vet jag att man kan göra på vissa djuraffärer. Jag har bara flygit med SAS och då kostar det en fast summa + viktenbur och hund.

• mansixxa

Tack för hjälpen zegra! Skönt att veta att de har just värme och ljus, var just det jag var lite skeptisk till först..

Ska höra med vår djuraffär om de har möjlighet att låna en bur. Nackdelen är bara den att jag tänkt ta tåget upp till Stockholm från Örebro och att släpa på en bur hela vägen är kanske inte speciellt lyckat.

Jag ska ta och ringa SAS och höra ifall det finns möjlighet att hyra bur, på hemsidan har de iallafall skrivit att man kan köpa en bur via dom..

Tack igen!

Sprattlet 18 februari 2008 | mansixxa.com
  • TUA

på inrikes kan du även få en plats i planet och då får ni sitta längst bak,men ring och prata med flygbolaget eller sas.

Svar på tråden Flyga med hund?