• Sonia

Namn tatueringar... inspiration behövs ;-)

...vet jag att många är emot, och många gillar det, men vad tycker du?

Min sambo har en med vår dotters namn och födelsedatum. Snyggt! Men jag skulle aldrig våga. Har en tatuering från tidigare, men inte namn. Jag funderar på det...

Om du har, visa? Eller berätta vart du har den? Förklara!! *inspiration sökes*

// Sonia

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-09 16:47:10:
    Snygg text "jag skulle aldrig våga...men funderar på det" skyller på att dottern sitter i famnen. ;)

• Svar på tråden Namn tatueringar... inspiration behövs ;-)
  • lia76

Jag funderar på att ha min dotters namn inskrivet vid ryggslutet..
    Men jag vet inte om jag tål det eftersom jag har nickelallergi och oftast brukar de rekommendera att inte ta tatuering om man har nickelallergi.
    Främst då den blå färgen, vet inte varför. Om den innehåller nickel eller något.

Men ett barns namn kan man ju alltid tatuera in (skulle dock aldrig tatuera in födelsedatumet eftersom folk kan luska ut personnumret)
    Namn på den man är tillsammans med skall man oftast inte ha eftersom det kan ta slut och då är det inte så roligt att ha sin sambos namn skrivet på kroppen

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • Sonia
    lia76 skrev 2007-09-09 17:15:47 följande:
    Jag funderar på att ha min dotters namn inskrivet vid ryggslutet..Men jag vet inte om jag tål det eftersom jag har nickelallergi och oftast brukar de rekommendera att inte ta tatuering om man har nickelallergi.Främst då den blå färgen, vet inte varför. Om den innehåller nickel eller något.Men ett barns namn kan man ju alltid tatuera in (skulle dock aldrig tatuera in födelsedatumet eftersom folk kan luska ut personnumret)Namn på den man är tillsammans med skall man oftast inte ha eftersom det kan ta slut och då är det inte så roligt att ha sin sambos namn skrivet på kroppen
    Hehe nej precis. Men hur gulligt är det när typ ens son kommer hem med sin första flickvän o så står det "
  • Sonia

Ojoj

så står det "Emil gullunge 010101" i pannan!?

• lia76

Haha ja men man behöver ju inte ha tatueringen i pannan
    Jag kommer (som sagt) ha den i svanken där dne inte är så synlig för allmänheten och så
    Om jag inte ha korta linnen på mej då hehe
    Och det kommer bara att stå hennes namn, inte gullunge eller nå sånt

Eller så tatuerar jag in en Stjärna eftersom Stella betyder stjärna

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • Sonia
    lia76 skrev 2007-09-09 17:21:21 följande:
    Haha ja men man behöver ju inte ha tatueringen i pannan Jag kommer (som sagt) ha den i svanken där dne inte är så synlig för allmänheten och så Om jag inte ha korta linnen på mej då heheOch det kommer bara att stå hennes namn, inte gullunge eller nå sånt Eller så tatuerar jag in en Stjärna eftersom Stella betyder stjärna
    Hehe nä men ungefär Funderar lite vart jag ska sätta min tatto. Tänkte sätta en rätt stor som sambon men tänk om man klämmer ut fler ungar!?? Då ryms ju inte alla med...??
  • Sweetangel78

Jag har min makes namn på "underbenet" (heter det de?) Gillar den myycket. Barnens namn har jag inte skrivit ännu för jag vet inte hur det ska se ut!

• Nevada

Varför gör du inget roligare istället?
    Ngn fin text som passar in på barnet, istället för namn och datum?
    Porträtt på barnet kanske?

- Beeing normal is simply a pose. And the most irritating pose I know -
  • Sonia
    Singoalla78 skrev 2007-09-09 17:24:31 följande:
    Jag har min makes namn på "underbenet" (heter det de?) Gillar den myycket. Barnens namn har jag inte skrivit ännu för jag vet inte hur det ska se ut!
    Har du bilder?
    Skulle _kanske_ tatuera in sambons namn om vi gifter oss. Den går ju att ta bort, om det är nödvändigt. Är dock bara 18 bast så väntar nog ett tag till även om jag nu är övertygad om att det kommer va jag och han föralltid,
  • Sonia
    Nevada skrev 2007-09-09 17:25:31 följande:
    Varför gör du inget roligare istället?Ngn fin text som passar in på barnet, istället för namn och datum?Porträtt på barnet kanske?
    Tänkte faktist tatuera in typ handavtrycket av dottern men jag är tveksam. Tveksam till typ allt
Svar på tråden Namn tatueringar... inspiration behövs ;-)