• Kianas Mami

Molnande mensvärk, gravid i vecka 29?

Hade häromdagen då jag var i vecka 29, molnande mensvärk under natten som höll i sig i ca 2-3 timmar..Undrar vrf man får sån värk? Har inte känt av det så mkt tidigare? Är det pga bebisen växer så fort nu? Eller vad kan det bero på?

• Svar på tråden Molnande mensvärk, gravid i vecka 29?
  • taksi

Växtvärk tror jag. Jag har massor med mensvärk till och från, särskilt på kvällarna och nätterna känner jag av den. Är också i v. 29 nu och har haft ordentligt med växtvärk senaste dagarna.

• Kianas Mami

ingen som har ett svar?!?!?!?

• Kianas Mami

Oki...brukar man känna av detta mer nu i slutet lr?

• taksi

Jag har känt så i omgångar hela graviditeten, men just nu har det växt otroligt mycket så jag har haft både massa mensvärk coh värre ont i ligamenten än tidigare i gravdiiteten. Dessutom har jag känt att bebisen börjat borra ner sig och det gör ju också lite ont.

• Kianas Mami

Oki..men det är ett gott tecken på att allt är som det ska allafall :)

• ninaboel

Hej!
    Jag med har haft det sådär plus att det kommit som hugg om jag gått upp på natten eller så. Min BM sa att det troligast är växtvärk. Om jag kände det av och till så skulle det inte vara någon fara men om det var hela tiden och inte ville släppa eller regelbundet på något annat vis så skulle jag höra av mig igen. Frågan ställdes i v.28 tror jag, är nu i v31 och molet är inte lika påtrångande
    // nina

• TereseA
    taksi skrev 2007-09-09 17:31:29 följande:
    Jag har känt så i omgångar hela graviditeten, men just nu har det växt otroligt mycket så jag har haft både massa mensvärk coh värre ont i ligamenten än tidigare i gravdiiteten. Dessutom har jag känt att bebisen börjat borra ner sig och det gör ju också lite ont.
    Hur känner man att bebisen borrar ner sig..hur upplever du det..
  • taksi

Dels känner jag ett tryck ner mot underlivet och dels att bebisens huvud klämmer halvt sönder urinblåsan. Men det som känns mest är trycket och att det liksom gör ont neråt, som om det gör ont inuti slidan eller livmodertappen ungefär.

Svar på tråden Molnande mensvärk, gravid i vecka 29?