• kukki

Illamående som blivit VÄRRE i vecka 12

Jag har inte mått så här illa/kräkts så här mycket någon gång hittils.

Nu i vecka 12 har det börjat härja som fan :(

Hjälper inte med postafen, har lergigan också men vågar inte ta det då jag redan är sjukt dödstrött (min doktor sa att jag kommer bli ännu tröttare..)
    Orkar ju knappt va på jobbet som det är nu..

Hur ska jag göra?
    Är det normalt att det ökar?
    Det ska ju minska nu sägs det :(

• Svar på tråden Illamående som blivit VÄRRE i vecka 12
  • Lanson

Jag var precis som du. Det blev värre vid vecka 12 och ökade bara hela tiden, slutade med att jag gick ner massor och knappt kunde stå på benen men i vecka 17 så släppte det succesivt och nu i vecka 22 mår jag mycket bättre! Håll ut! Det är det värt!

19 Januari 2008
  • kukki

Klart det är.. även fast jag sitter här, känner mej så trött att jag knappt kan sitta upp och bränner i halsen av gallan som kom upp :[

Är bara rädd att barnet inte får näring, försöker äta hela tiden när jag spytt för att kompensera :( men det är inte så jävla mysigt..

• Jempa L

Det är nog lite olika hur lergiganen verkar... Första graviditeten sov jag jättemycket, nu andra så har jag faktiskt funkat tillsammans med lergiganen. Det viktiga för mig är att ta dem regelbundet. Om jag hoppade över en dos för att jag kände mig något bättre (vet precis hur du tänker, man vill inte ta medicin i onödan) så slog illamåendet tillbaka med full kraft.
    Mitt tips är att försöka ta tabletterna, du får ingen ork så länge du inte får behålla maten.

Hoppas du mår bättre snart.

Varför ha handsfree när man kan ha neck-lock?
  • Lanson
    kukki skrev 2007-09-09 17:56:47 följande:
    Klart det är.. även fast jag sitter här, känner mej så trött att jag knappt kan sitta upp och bränner i halsen av gallan som kom upp :[Är bara rädd att barnet inte får näring, försöker äta hela tiden när jag spytt för att kompensera :( men det är inte så jävla mysigt..
    Det enda du måste få i dig är vätska, näringen finns redan i din kropp och barnet klarar sig ett tag på den. Så sa en BM till mig när jag kräktes och inte fick i mig mat, då sa hon att huvudsaken är att du vätskesätter kroppen, näringen från maten finns redan. Sen om det stämmer vet jag ej men jag litar på dom utbildade...
    19 Januari 2008
  • Habaladabala

Urk vad jag känner igen mej... Mådde knappt illa alls i början men nu känns det som om det bara blir värre och värre. Spyr ju både morgon, middag och kväll.
    Funkar verkligen tabletterna? Är väldigt anti mediciner överlag och ännu värre nu som gravid men snart måste jag nog börja överväga det.

Gravid!! BF: 25/3-08
  • kukki

För mej funkar de vissa dagar. andra inte

• Habaladabala

OKej kanske ska prova då...

Gravid!! BF: 25/3-08
  • kukki

Gör det.
    Men gå upp kanske 2 timmar innan du eg. ska upp på morgonen o ta en tablett, så hinner de förhoppningsvis värka innan du går upp på riktigt

• amasonas

Har du lergigan comp. ?!

De "vanliga" lergiganen blev jag dödstrött av, bytte till lergigan comp. & blev en människa igen istället för zombie..... (compen innehåller nämligen koffein, ingen farlig mängd för fostret!)

Jamie030405 Anton060524 BF April-08
  • kukki

Tror det va magsjuka jag åkt på.
    Inte spytt idag nämligen, så förhoppningsvis var det "bara" magsjuka.

Svar på tråden Illamående som blivit VÄRRE i vecka 12