Opererar alla bort sina cystor?
Hej!
Har en liten cysta på v. äggstock!! Undrar om alla blivit tvungna att ta göra op. för den??
Ska till läkaren på torsdag för bedömning!
ps)har tagit bort en cysta förr via op.
Hej!
Har en liten cysta på v. äggstock!! Undrar om alla blivit tvungna att ta göra op. för den??
Ska till läkaren på torsdag för bedömning!
ps)har tagit bort en cysta förr via op.
någon??
Nej, min "sprack" av sig själv och sedan rekommenderades jag p-piller för att stabilisera hormonerna.
Har haft en cysta 2004 i samband med min gravitet men den försvann av sig själv + att läkaren sa att den var god artad...
jag har eller haft en cysta (vatten cysta), min läkare sa att de vore bäst att börja med
p-iller, (hade precis slutat då den upptäcktes) Men ja började aldrig och har inte undersökt mig efter det så jag vet inte om den är kvar eller ej.
någon mer??
ingen??
hur vet man att man fått en cysta? Hur upptäcks det?
jag har haft en cysta som växte så den togs bort genom op
Jag hade en cysta stor som ägg på ena äggstocken. De fick spricka av sig självt pga infektionsrisken.
Jag har haft en hel del i mina dagar och de flesta har spruckit av sig själv och ett par fick jag hjälp med hormontabletter för att de skulle spricka, behövde aldrig ta til op.
går man upp i vikt av en cysta? Kan man få bröstmjölk pga det? Har nämligen gått upp snart 7 kg på mindre än 2 veckor, och även fått mjölk i brösten...men jag e INTE gravid...funderar på om det kan vara en cysta? SKa till gyn på onsd.
Jag har opererat bort många cystor. Det beror väl på vad det är för slags cysta. De ser det med hjälp av ultraljud. Det finns ju så många olika vatten, choklad(blod), tvilling cysta. Ja i princip en himla massa olika så det beror ju helt på. Om de försvinner av sig självt eller inte. Alla kvinnor producerar cystor säger dom. Men det är inte alltid man märker det ens.
Va det gäller viktuppgång av cystor så vet jag inte. Min största var en tvillingcysta på mellan 15-20 cm. och jag gick inte upp i vikt för det. Men det kan ju säkert vara olika det också.