• tezzii

Hur kan folk vara så okänsliga

Idag har det varit en väldigt jobbig dag. Jag var ute och gick med en kompis till mig som sedan länge vet att jag inte kan få barn. Ändå började hon prata om att hennes mans syster hade gjort abort. Sedan fortsatte hon med utlägg om att hon nog måste vara konstig eftersom hon inte kände att hon ville ha barn och att folk tjatade på henne om det. Jag kände bara att jag ville gräva ner mig i ett hål när jag kom hem. Dum som man är sa jag inget till henne. Önskar att folk kunde tänka innan dom sa något...

• Svar på tråden Hur kan folk vara så okänsliga
  • schatzi
    tezzii skrev 2007-09-09 21:27:56 följande:
    Idag har det varit en väldigt jobbig dag. Jag var ute och gick med en kompis till mig som sedan länge vet att jag inte kan få barn. Ändå började hon prata om att hennes mans syster hade gjort abort. Sedan fortsatte hon med utlägg om att hon nog måste vara konstig eftersom hon inte kände att hon ville ha barn och att folk tjatade på henne om det. Jag kände bara att jag ville gräva ner mig i ett hål när jag kom hem. Dum som man är sa jag inget till henne. Önskar att folk kunde tänka innan dom sa något...

ojoj.. ja visst är det jobbigt men samtidigt är det svårt åt andra hållet också, din kompis kanske ville "prata" av sig och du kanske borde förstå hennes situation... Jag har också varit den typen som absolut inte vill ha barn, å så får alla tjejkompisar, kusiner och syskon helt plötsligt barn och det är bara blöj-, barnmoske-, dop- och annat bebissnack.. inte så kul för den som står utanför familjerelationen.. Jag var också jättetrött på alla som tjatade om att man inte bildar familj osv och tillslut gav man upp och körde med att man absolut inte kan tänka sig att bli mamma ( och i det läget fanns det inte ens en lämplig pappa men det tog ingen hänsyn till... ;) )

så jag förstår både din kompis och dig..

Svar på tråden Hur kan folk vara så okänsliga