• Wera med W

Weekend-ställe att fira 70-års dag på - med 10-månaders ? HJÄLP !

Svärmor fyller 70 och jag och min man samt lilla dottern ( som då kommer att vara 10 månader ) samt mannens syster och kille hade tänkt åka på Herrgård eller liknande - någonstans mellan Göteborg och Stockholm. MEN - i alla weekend-paket som erbjuds är det ju 4-6-rätters och dessa serveras ju bara ganska sent om kvällarna och det tar ju dessutom en tid att äta sig igenom allt... Jag tycker att det är lite dyrt ( ca 2500 per person ) eftersom man ju inte vet om man kommer att få mat-ro när Lillan är med. ( och barnvakt är inte aktuellt eftersom det viktigaste för svärmor är just att lillan är med :) ) Det känns inte toppen att ta med och lägga henne i vagnen när hon är så stor och inte sover så bra i den längre - det kommer bara att bli oroligt och då blir det ju jag som får gå till rummet med henne - finns det några TIPS därute ?!! Har kört fast och vet inte riktigt vad vi skall hitta på !!!

• Svar på tråden Weekend-ställe att fira 70-års dag på - med 10-månaders ? HJÄLP !
  • häxvrål

Vi firade min pappas 70-årsdag på Gotland. Det var jättemysigt, men just själva födelsedagsmiddagen blev väl inte så lyckad. Tjejen (som iofs var 1,5) ville inte sitta en sekund vid bordet. Jag och min sambo fick äta i skift och turas om att gå med henne ute på gatan...det var det enda som dög.
    Om jag skulle göra om det skulle vi nog ha ätit en senare middag så hon hade kunnat sova i vagnen. Det hade nog varit lugnare för alla.
    Men min pappa var i alla fall jättenöjd och tyckte det hade gått bra. Dottern var ju inte ledsen och skrek eller så...hon ville bara inte sitta med och äta.

Svar på tråden Weekend-ställe att fira 70-års dag på - med 10-månaders ? HJÄLP !