• Fru Bryngelsson

Förbannade halsbränna och sura uppstötningar!!

Nu är det värre än någonsin!
    Halsbrännan var som bortblåst i två dagar och idag är den tillbaka som aldrig förr!!
    Rennie,gaviscon,samarin,mandlar,mineralvatten,link och novaluzid- SLÄNG ER I VÄGGEN!
    De hjälper inte ett skit!! Mjölk har jag tom provat men icke!! Blir fullkommligt tokig på detta och vill bara att hon ska komma ut nu!
    Äter ingen kryddad mat längre eller ngt annat som kan ge halsbränna men iallafall kommer den!!

Vad gör Ni för att bli av med den eviga plågan???

• Svar på tråden Förbannade halsbränna och sura uppstötningar!!
  • kajko

För mig funkar sötmandlar perfekt. Försvinner på en gång

• Mylla

Jag tog en receptfri Losec. Det funkade så bra att den var borta i flera veckor efter en tablett. Men det kanske inte blir så för alla.

• Grodan Soda

Flytande gaviscon var det enda som hjälpte mig. Var underbart! Drick inte juice eller annat surt. Ät ingen vitlök.

• lilla my2

Losec eller det andra alternativet som har samma substanser som losec men är billigare - omeprazol

Det enda som fungerar för mig och jag har så mycket surt att jag ibland vaknar av att jag kräks ( då har jag glömt att ta tablett)

Ibland tar jag en omeprazol tillsammans med ett glas vatten samarin, för att göra ännu mer nytta!

• LillaÄrtan

Hälsofil.
    Omeprazol
    Trave böcker i huvudändan på sängen så du kommer upp lite i liggläget.

Jag har bråck på magmunnen.
    Jag kräks på nätterna av halsbrännan. Händer även dagtid..
    Finns inte mycket att göra. Jag tänker också på vad jag äter men under graviditet är det 1000 ggr värre än normalt för min del.

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Kotten i magen Bf 071023 ~
  • Fru Bryngelsson

Jag får fruktansvärda hostattacker av detta och är mkt nära att kräkas...
    Inget funkar,,, Mandlar har jag ätit två nävar nu+att jag druckit tre glas samarin och nu har jag tagit tre tabletter gaviscon....
    Pallar inte detta längre!
    Youghurt skulle jag bara få mer halsbränna av...

• LillaÄrtan

Fil natrualiserar halsbrännan. Jag kräks nätterna till o från.. Då går jag alltid upp & dricker ett glas fil för att kunna somna om igen. Det är så SKÖNT i hela halsen & magen! Lugnande och lägger sig som ett täcke på det som känns som öppna sår innuti kroppen.
    Jag har haft dessa problem i snart 8 år mer eller mindre. Men som sagt så blir det värre under graviditet, i vanliga fall så kräks jag inte.

~ Sofie, mamma till världens finaste lilla ärta, Julie 051215 & Kotten i magen Bf 071023 ~
  • LillaÄrtan

Ring VC imorgon o boka läkartid. Dem kanske bör göra en gastro o kolla läget nere i magen? Och så kanske du kan få Omeprazol utskrivet...

• Fru Bryngelsson

Har inga problem med detta i vanliga fall utan det är bara när jag är gravid och efter denna är vi klara
    Får om inte annat pina mig själv de sista veckorna och jämka med alla dessa piller och huskurer för att lugna ner det...

Kan man ta en fruktyuogurth??? Har bara det hemma till dottern....

• LillaÄrtan

Nej neutral fil. Helst Verum Hälsofil. Absolut inte yoggi, om du tar det kan jag förstå varför det bara blir värre!

Försök så gott du kan... Det måste jag också. Men det är inte många veckor kvar nu!!

• Fru Bryngelsson

Tack för alla råd! Ska prova allt jag inte provat innan.. Nu har jag precis satt i mig en Yoplait Safari i ren hunger attack,,,Får väl runda av med ett glas samarin och sedan är det väl jag som bor på toaletten imorgon

Nattinatt alla!! Och tack för Era tips!!

• MyNeo

mariekex torrt har jag hört nån stanns skorpor o mjölk tog jag just här har samma problem

• Madonna

Jag håller oxå med några i tråden: Losec Mups är guds gåva till den gravida kvinnan! Tar en stund innan de verkar men sedan är det ljuvligt! Hämmar syraproduktionen och det är ju den som det är turbo på när man är gravid.

//M

• Alyssa

Inget funkade för mig heller men Samarin blev ändå min bästa vän! Gick igenom två paket samarin de sista månaderna, det var en pina! Fick dricka lite oftare bara.

Svar på tråden Förbannade halsbränna och sura uppstötningar!!