• Anonym

Vad händer med brösten som erogen zon efter amning?

Mina bröst är min mest erogena zon och jag är lite orolig för hur det kommer att bli under amningstiden och även efter. Kommer det att kännas knasigt/äckligt/konstigt när sambon rör vid mina bröst med munnen? Det kommer ju liksom vara bebisens bröst då! Hur har ni andra upplevt det?

• Svar på tråden Vad händer med brösten som erogen zon efter amning?
  • getingmidja

Mina tuttar är enbart rastplats åt bebis under amningstiden, då är det en förbjuden zon för mannen...*S*
    Efter avslutad amningsperiod är de tillgängliga igen.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken
  • Anonym

getingmidja-
    Har det kännts konstigt efter amningsperioden?

• Lychee
    getingmidja skrev 2007-09-09 23:03:40 följande:
    Mina tuttar är enbart rastplats åt bebis under amningstiden, då är det en förbjuden zon för mannen...*S*Efter avslutad amningsperiod är de tillgängliga igen.
    Kan inte annat än att hålla med. Det känns bara konstigt att sambon ska hålla på med dem nu.. Hur det blir efter amning vet jag inte, men hoppas att det återgår till det normala då de är en väldigt erogen zon för mig med i vanliga fall.. Nu är de bara mjölkbehållare
    Aa? menealle nauva calen ar? malta
  • Anonym

jag slutade amma för ungefär 1½ mån sedan och det känns fortfarande konstigt.. dock är jag gravid så de kan vara därför de är känsliga också.. men han får inte vara och peta, känns bara fel.

• Anonym

Ja, jag har svårt att se mig själv låta honom komma nära under amningsperioden, men vill ju gärna att det ska fungera som vanligt efter.

• Anonym

ohh det här är roligt :) det va exakt samma för mig!! brösten och bröstvårtorna va mina erogena zoner, under ammningstiden ville jag dock inte att han skulle komma nära de eftersom det rann mjölk, inte så gott kanske hehehe :))) efter ammningen har jag tyvärr tappat känseln i stortsett hela vårtgården nästan, kan dra o vrida hur mkt jag vill känner inte så mkt. men bröstvårtan är fortfarande känslig så det e fortfarande skönt kan jag säga. Det är ju så olika me olika kroppar :) mina bröst blev 3 storlekar stora och efter ammningen gick de ner 1 storlek men inte mer, fick lite bonus där :)))

• Anonym (olika steg)

Från början när jag ammar så får mannen inte röra, då är det bebisens men när jag bara ammar lite på slutet får han röra men inte vara där med munnen och efter jag slutat är det som innan bebisen kom, fritt fram

• evaviola
    getingmidja skrev 2007-09-09 23:03:40 följande:
    Mina tuttar är enbart rastplats åt bebis under amningstiden, då är det en förbjuden zon för mannen...*S*Efter avslutad amningsperiod är de tillgängliga igen.
    Varför är det så? Är det en känsla man får rent kroppsligt, eller är det en medveten tanke?
  • Anonym (nope.)
    evaviola skrev 2007-09-10 00:00:49 följande:
    Varför är det så? Är det en känsla man får rent kroppsligt, eller är det en medveten tanke?
    för mig är det bara en känsla, det känns konstigt och obekvämt..
Svar på tråden Vad händer med brösten som erogen zon efter amning?