• Kidkoala

Alla ni som har SAS Master Card se hit!

Hej!

Är det nån här som har SAS Master Card? Vad tycker ni? vad är fördelar med det?

Vi överväger att gå över till det från ett vanligt Nordea-visakort men undrar om det är värt det.

Tacksama för alla svar!

• Svar på tråden Alla ni som har SAS Master Card se hit!
  • abeware

Nordea erbjuder ju också åtminstone betalkort med mastercard-koppling

det som skiljer mellan de olika utgivarna av mastercard är oftast rätt snå detaljer i försäkringsskyddet som är knutet till kortet
    (det som gäller när du betalar t ex en resa med kortet)

min sambo har SAS mastercard, och de försäkringsvillkor hon har är inte särskilt uppseendeväckande.

kolla med er egen bank först, bankerna brukar ha bättre online-tjänster för att kolla saldo etc, än vad SAS har

SAS mastercard hanteras av SEB kort.

www.mastercard.se kan su se listan med samtlig svenska kortutgivare för mastercard....

om du verkligen vill ha ett bra kort, skaffa mastercard platinum, eller allra helst american express platinum.

• Kidkoala

Vi lockades av poäng som man kan samla med SAS kortet. Våra komisar i England har British Airlines kortet som de är väldigt nöjda med. SAS kort är ett motsvarande kort här i Sverige.

Vad är det som gör mastercard platinum eller american express platinum till ett bra kort? Själv har jag Amex via jobbet och har svårt att använda det. Ingen vill ta det.

• Anghammarad
    Kidkoala skrev 2007-09-10 13:13:32 följande:
    Själv har jag Amex via jobbet och har svårt att använda det. Ingen vill ta det.
    Just Amex är väldigt storstadcentrerat. I Stockholm kan man använda det nästan överallt men kommer man ut på landet så är det genast svårare.

Jag har ett SAS Mastercard. Det är ingen större skillnad på det och på något annat Mastercard.
  • abeware

jo, men poängsamling av EBB-poäng med mastercard tar ju lite tid

du får 10 poäng för varje hundring du betalar med kortet.
    det innebär attdu måste handla för 120 000 SEK för att få en! inrikesbiljett, som dessutom oftast måste bokas flera månader i förväg.....men visst, reser du/ni mycket så spär det ju på en del..

Svar på tråden Alla ni som har SAS Master Card se hit!