Magnetröntgen
Hej jag har en pojk som har fått gjort en magnetröntgen av sin hjärna jag undrar om det är någon som vet vad de kollar efter när man får göra en magnetröntgen? tacksam för svar orolig mamma.
Hej jag har en pojk som har fått gjort en magnetröntgen av sin hjärna jag undrar om det är någon som vet vad de kollar efter när man får göra en magnetröntgen? tacksam för svar orolig mamma.
vi har inte fått någon information om vad de tror att det kan vara det vi vet är att pojkens huvud inte har vuxit något sen han var 16månader.
Ja de är lite dåliga på att informera ibland. Kanske tror de att de gör oss föräldrar mindre oroliga, men det är ju snarare tvärtom.
Be din läkare förklara vad de har för teorier.
Då det var MRI på tal för vår dotter hade hon synrubbningar och då letade man t ex efter nåt blodkärl som hade för högt tryck.
Men, som sagt, be dem förklara och det tills du förstår!
När vår Casper gjorde MR var det för att han fick Infantil Spasm förra hösten. De letade efter en orsak varför han fått det. De misstänkte då ämnesomsättningsfel i hjärnan, men än har det inte hittat något.
Min dotter fick infantil spasm (Epilepsi) då tog de magnetröntgen och leta om det fanns något bakomliggande. Det visa att hon har förkalkningar i hjärnan. Fick diagnos TSC.
När läkare misstänker nåt så tar de först magnetröngten, hittar de ingenting så vet läkare och letar vidate och försöker hitta felet. Som blodprov, kromoser och så vidare.
Min dotter fick infantil spasm (Epilepsi) då tog de magnetröntgen och leta om det fanns något bakomliggande. Det visa att hon har förkalkningar i hjärnan. Fick diagnos TSC.
När läkare misstänker nåt så tar de först magnetröngten, hittar de ingenting så vet läkare och letar vidate och försöker hitta felet. Som blodprov, kromoser och så vidare.