• mallis77

Hur många ml äter era 4-månaders?

Hur mycket ersättning ger ni era 4-månaders? Jag både ammar och flaskmatar pga för lite mjölk och nu har min grabb börjat föredra flaskan men jag tycker att han äter lite. Han går upp i vikt som han ska men jag är ändå nyfiken. Behöver barn mindre bröstmjölk än ersättning? Någon som vet?

• Svar på tråden Hur många ml äter era 4-månaders?
  • fjällblomma

Freja är 4 mån på lördag..hon äter mellan 100-160 ml ersättning7bröstmjölk per måltid..Oftast är det 130 hon dricker men har hänt att hon slurpat i sig 170 oxå..

• Fru Lindholm

Min son på 3½ månad får i sig ca 150 ml per måltid. Men visst spyr han upp en del efter.  La av med amningen igår då bröstmjölken sinade.

• Moppis

Noa äter ca 175ml, det händer att han lämnar 25-50ml ibland.

Gruvligt underbara Noa, älskar dig så....
  • pepsi max

Min dotter Ebba blir 4 månader den 24e och hon äter 150ml ca var fjärde timme utom på nätterna för då sover hon...

• Katta86

Eh, min Anton är sex veckor och äter med lätthet 110-160 ml per måltid!

♥Stolt mamma till finaste Anton 2/8-07♥
  • SvEa o SaGa

200ml (baby plus) 4ggr om dagen kl9 kl13 kl17 och kl21 och har gjort i snart två månader nu.

• FruSöderström

min grabb tar alla rekord tror jag! Han äter 250 ml, men på kvällen slukar han ofta i sig hela 280!!! Ibland lämnar han, men allt som oftast slukar han hela! Baby plus äter han.

• mami84

Alaine är 4 måander och äter 210ml.

It's all about family
  • Xenia

´När min pojke va 4 månadr åt han oftast 120 ml. Ibland bara 70 ml och absolut inte på fasta tider. Han va hungrig lite hit och dit...ibland kunde det gå många timmar mellan målen på dagen och mot kvällen blev det tätare.

• Ida och Razmus Mamma

våran son  på 4 mån
    äter ca 110 ml-150 ml
    ungefär var tredje till fjärde timme.
    lite längre i mellan på natten.
    han äter nan 2

• Britha

150-200 ml med ca 3-4h mellan, inget mellan 21:00 till 06:00 ibland 07:30.

Mamma till lilla Theodor (31 maj 2007)
  • SnyggEric

Eric är fyra månader om en vecka. Han äter ca 120ml varje mål. Ibland är han fortfarande hungrig och då får han självfallet mer. Då kan han äta upp till 180 (120+60).

Han äter med ca 3-4 timmars mellanrum.
    Eric är snygg idag.
  • Mammi07

Min pojk äter 200ml fyra ggr per dag!! Vissa dagar får han en lite skvätt till innan han somnar (typ 65ml)

Svar på tråden Hur många ml äter era 4-månaders?