• Roxy

Knaka med fingrarna - ouppfostrat?

Det värsta jag vet är när människor knakar med fingrarna (eller vad det nu kallas - ni vet dom knäcker med dom så att det låter). Jag tycker det är lika otrevligt som att gäspa med öppen mun, smaska när man äter eller liknande. Vad tycker ni? Är jag överdrivet känsligt eller är detta beteende helt normalt?

• Svar på tråden Knaka med fingrarna - ouppfostrat?
  • Atamon

Jag ser nog till att jag knakar med fingrarna när ingen annan är i närheten, men det är mer eftersom det är så många som tycker det låter obehagligt. Fast ibland så är det ju ofrånkomligt att det knakar ibland. Kan inte riktigt likställa det som att gäspa med öppen mun eller smaska och tugga med öppen mun - som det för övrigt borde vara spöstraff på

• Enkiteng

Tycker också det är jätteäckligt! Otroligt ohyfsat att göra så bland folk! Sedan kan det ju knaka till i leder ändå, bara för att man böjer på knät och är stel eller så, men det är ju helt okej. Tycker det är just att man gör det mot sig själv som är äckligt...

• Atamon

men det gör inte ont att knaka fingar.

Enkiteng skrev 2007-09-10 13:33:09 följande:
    Tycker också det är jätteäckligt! Otroligt ohyfsat att göra så bland folk! Sedan kan det ju knaka till i leder ändå, bara för att man böjer på knät och är stel eller så, men det är ju helt okej. Tycker det är just att man gör det mot sig själv som är äckligt...
  • Alderia

Att många tycker att det låter obehagligt känner väl alla till. Då är det rätt ohysat att sitta och slita sig i lederna hur som helst. Hänsyn!

• Murloc

Jag knakar fingrar, och ryggen. Speciellt ryggen måste jag knäcka till ibland, annars känns det som om något kommit i kläm. Känns en del så i fingrarna med.

• Alderia

Men om man känner att man "måste" knaka kan man faktiskt gå åt sidan och göra det, som man gör om man mäste snyta sig ungefär.

• Mornie Alantie
    Murloc skrev 2007-09-10 15:04:21 följande:
    Jag knakar fingrar, och ryggen. Speciellt ryggen måste jag knäcka till ibland, annars känns det som om något kommit i kläm. Känns en del så i fingrarna med.
    Jag med. Det känns som något sitter fel och om jag knakar till så känns det bra igen.

Ofta knakar jag ofrivilligt i div leder, allt från fingrar till axlar, höfter och käkar. Kan knapt äta en macka utan att käkarna knakar för varje tugga. Ryggen knakar den med. Det är inget jag har valt själv, skulle gärna slippa då jag ofta har ont i ryggen och lederna. Kul att höra att man är ohyffsad då...
  • Alderia

Det som stör mig är de som okynnesdrar sig i fingrarna hela tiden, för att "det är kul". Inte människor med faktiska ledbesvär.

• Kary

Jag tycker också att det är vidigt när folk sitter och drar i fingrar osv med flit för att få det att knaka till. Att det händer av sig själv ibland är väl ofrånkomligt, men detta ljud som upprepas gång på gång...usch! Minst lika hemskt som när någon sitter och smaskar med öppen mun eller rapar/fiser. Nästan ännu värre ibland.

Svar på tråden Knaka med fingrarna - ouppfostrat?