• Vildblomman

vaccination till hund

Min hund blir fyra nu i mars som kommer. sista vacc som hon fick var 2 år sedan tror jag.. vi glömde helt enklet bort att det var den tiden påmånaden att hon skulle ha sin vacc, ett par månader senare kom jag på det och fick jätte dåligt samvete, frågade då min granne so är hundkuning om det här. och hon sa att det inte gjorde nåt. men jag vill ju att hon ska vara frisk och leva länge...

är det försent att börja med vacc igen?

• Svar på tråden vaccination till hund
  • Udda

Absolut inte. Gör om grundvacc så är allt tipp topp igen!!!

• MinMindra

Ända anledningen till att man vaccinerar varje år är om man även vaccinerar mot kennelhosta som måste vaccineras varje år, men dom övriga sjukdommarna vaccinerar man mot varannat år om man väljer bort kennelhosta. Vi vaccinerar inte mot kennelhosta för den är så ovanlig här och våra hundar vissats inte i stora hundgrupper som på kennel m.m och kennelhostan är inte farlig heller, de e som en kraftigare förkylning bara. Så vi vaccinera varannat år. Men om du vill ha mot kennelhosta också så är det bara att grundvaccinera hunden igen så är det ingen fara.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Rasmus f. 030601, Mindra f. 070602 ♥¸.?°´¯) ♥
  • missteddy

efer två är ska de inte ha sprutan för vart annat år ändå

• Vildblomman

Tack för era svar! Ska kolla upp en bra vetrinär här, så kan man väl börja med grundvacc och sedan forsätta med varanat åt?

• MissTag
    Wilda04 skrev 2007-09-10 12:46:47 följande:
    Tack för era svar! Ska kolla upp en bra vetrinär här, så kan man väl börja med grundvacc och sedan forsätta med varanat åt?
    Du behöver inte grundvaccinera om det är två år sedan senaste vaccination. Prata med veterinären om det.
  • Udda

jo om hon ska ha kennelhosta oxå

• MinMindra

Om dom ska ha mot kennelhosta så är det varje år oavsett hur gammal hunden är, iallafall så är det så här på Gotland.

♥ (¯`°?.¸ ♥ Rasmus f. 030601, Mindra f. 070602 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden vaccination till hund