• Jessie80

Vi som har gjort IVF med BF maj-jun 2008

Startar en tråd för oss som just fått reda på att vi är gravida! Det känns kul att starta en tråd från början där vi som ska få barn i maj-jun 2008 kan följas åt och prata om allt möjligt som rör både graviditeten och annat.

Häng på och välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-27 20:19:39:
    Här är länken till vår tråd med datum för VUL, UL och BF!

www.familjeliv.se/Forum-7-139/m25344245.html

• Svar på tråden Vi som har gjort IVF med BF maj-jun 2008
  • Jessie80

Måne11: Detta blir väl bra va?

• Sparv

Hej!!!

Jag är gärna med! Plussade 5/9. Det ska bli en spännande resa!!!
    Lycka till allihopa. /Sparv

• Mulle78

Det är verkligen en spännande resa vi har framför oss tjejer!
    Jag vet bara inte riktigt hur jag ska förhålla mig till allt. Känns nästan som att man ska vakna och inse att allt bara är en dröm. Man har kämpat sååå länge (5 och ½ år för att vara exakt) och nu är man gravid. Oj oj vilka känslor som tumlar omkring i en.
    Känns jättebra att vi kan följas åt!

• Jessie80

Hej tjejer!

Välkomna Mulle78 och sparv! Ska bli härligt att följas åt!

Visst är det overkligt Mulle!? Ni förtjänarf verkligen detta efter så lång väntan! Vilken belöning!!! Jag har fortfarande inte fattat!

• Jessie80

Jag ringde HS idag och fick tid för VUL 3 oktober!

• Sparv

Önskar dig oxå Lycka till Mulle78!!!!

Själv ska jag till Sahlgrenska på UL 26/9. För mig känns det som det kommer bli mer verklighet då. Just nu fattar jag inte riktigt... en liten sticka har visat att jag är gravid... mer vet jag inte. Tankar flyger fram och tillbaka...va som vanligt...oroa dig inte i onödan...njut... allt kommer gå jätte bra....
    Okej...men man kan ändå inte sluta att tänka en massa tankar ändå. Därför känns det skönt att dela med sig till er.

Kram så länge..... /Sparv

• Jessie80

Visst snurrar det i huvudet en del Sparv. Rädslan finns underliggande att fostret satt sig fel eller inte kommer stanna kvar, att något går fel i den långa processen som ligger framför.... Så är det för mig i alla fall. Men vi måste lägga det åt sidan och njuta av livet som växer i oss. Inte ta ut något negativt i förskott utan ta hand om oss och tänka positivt! Det försöker jag intala mig själv så fort dessa tanker kommer.

• Mulle78

Jag försöker också tänka positivt. Går något snett så blir det så. Det blir inte bättre av att gå runt och tro att det ska gå fel. Vi är gravida och ska ha en bebis om nio månader det är allt som gäller just nu.
    Jag har fått tid för vul 2 oktober på HS

Hur känner ni er i övrigt? Jag är supertrött på kvällarna, vet inte hur jag ska orka vara vaken under dubbelavsnittet av Gilmore Girls nu som förövrigt är de sista avsnitten någonsin och eftersom jag är lite hormonig nu så kommer jag att gråta, troligen.
    Jag har väldigt ömma bröst och molande värk i magen som jag har hört benämns som växtvärk.

• Jessie80

Tittar också på Gilmor. Hoppas hon säger ja.
    Håller med dig Mulle. Jag sitter nu och letar namn på svenskanamn.se. Tänker positivt och att det kommer bli en liten flicka eller pojke snart.

Jag mår för övrigt bra. Lite små stickningar i magen ibland men inte mkt, lite tröttare än vanligt och lite ömma bröst. Äter och kissar oftare. Annars är jag som vanligt. Är hungrig igen så jag ska ta en macka. Härligt att få unna sig att äta så här sent, brukar aldrig göra det annats, men vad sjutton, vill kroppen ha mat, så tänker inte jag hindra den!

Svar på tråden Vi som har gjort IVF med BF maj-jun 2008