• Anonym (nyfiken)

skillnad på sex och samlag?

I många trådar, där det handlar om att mannen och kvinnan har olika sexlust, kan man läsa sådant som "om du inte vill ha sex med honom kan du ju bara använda handen eller munnen för att göra det skönt för honom".

Nu undrar jag om detta är något som ni håller med om? Om man inte har sexlust, är det då bara samlag som faller bort? Min känsla är att har jag lust för sex så har jag även lust för samlag. Känner jag inte för sex så känner jag inte heller för oralsex eller smek.

• Svar på tråden skillnad på sex och samlag?
  • maddis88

Jag håller med dig helt! Jag har inte heller lust att använda handen eller munnen på honom då.

• kaksmulan

Jag håller faktiskt med dig!

Sex är för mig mycket mer än bara själva samlaget. Har jag inte lust med sex så innefattar det även kyssar och smek...

• Alderia

Om jag egentligen inte ville ha sex men skulle "offra" mig för min partner skulle jag då hellre ha vaginalsex än suga av honom.

Men vad är det för folk som inte klassar oralsex och petting som sex? Vad skulle det annars vara?

• Anonym (nyfiken)

Då finns det fler som tänker som jag.

Jag tror att de som gör skillnad är de som ibland inte känner för samlag, men ändå kan tänka sig exempelvis oralsex. Inte att de inte klassar oralsex som sex.

• ahlcec

Är jag inte sugen så är jag verkligen INTE sugen på att suga av honom heller. Jag skulle möjligen kunna sträcka mig till att göra det för att kroppen ska komma ihåg hur skönt det är, men jag skulle icke göra det till en vana att runka av honom för att vara snäll.
    Han får väl runka själv då.

Vill han ha närhet så kan jag gärna kramas och sådär, men vill jag inte ligga så betyder det att jag inte vill göra det där andra heller.

• Mesangium

Jag håller med om att det är sex alltihop. Men om man inte har lust, så tycker man väl iaf om varandra och kan iaf hjälpa till att onanera/runka och ge varandra närhet?

• Anonym (nyfiken)

NokGroda: Du menar att det är lättare att "ge hjälp" med handen än vaginalt och därför kan man "i alla fall" göra det?

• Alderia

Det här med att hjälpa till fast man inte egentligen vill... Nja. Jag kan ju bara svara för mig själv, men för mig skulle det kännas väldigt olustigt. Om jag verkligen inte ville tror jag att jag skulle känna mig nästan äcklad av att assistera. Och jag skulle själv aldrig kunna komma om jag visste att han innerst inne inte hade någon lust att smeka mig på det sättet.

För mig är lust något gemensamt. Men jag respekterar att andra inte har samma inställning.

• Anonym (No!)

Håller med dig! Är jag inte sugen så kan jag heller inte bara "ställa" upp! Är jag inte sugen så är jag inte! och skulle inte kunna göra nåt på honom heller utan att vara sugen själv!

• Mesangium

Anonym (nyfiken) skrev 2007-09-10 15:23:25 följande:

NokGroda: Du menar att det är lättare att "ge hjälp" med handen än vaginalt och därför kan man "i alla fall" göra det?
    Ja lite så. Suga av lägger jag i samma kategori som vaginalt. Men att låna ut handen och smekas är ju "lättare" och kräver ingen invadering av din kropp, så även om lusten inte direkt är där, så kanske mys i den formen ändå går an.

Jag tror man behöver närhet och intimitet i ett förhållande och att det även är bra att hålla den i gång när det är kämpigt på olika sätt.
  • Alderia

NokGroda: Absolut! Jag tror att det är jättefarligt att lägga närheten och sexet åt sidan och tänka att det ska lösa sig av sig självt. Jag tror också att man ska fortsätta att försöka komma varandra nära, att närhet föder mer närhet. Men jag tror inte på att tvinga sig själv till saker för att göra den andre glad, det föder lätt skuldbeläggande.

• bodica

Har man ingen sexlust så innebär åtminstone för mig att man inte har lust med något alls som kan relateras till sex. Kyssar kan vara jobbigt eftersom han då kan inbilla sig att det ska bli nå´t. Var då jag var gravid helt ointresserad av sex, det fanns inte med på kartan alls.

• Bluescreen

Fast är man själv inte så trött eller sugen och ändå vill ge sin partner njutning är ju en snabbis det smidigaste?

• Mesangium

Kanske har det att göra med hur man ser på sex generellt. För oss behöver inte hångel betyda något. Och inte tafs och sånt gos heller. Ibland gör vi si och ibland så och det är inte någon stor sak.

Om man inte ens vill kyssas som par måste det ju innebära enorma problem i samlivet? Jag skulle inte klara ens en vecka utan närheten till min sambo. Jag skulle bli så fruktansvärt ledsen av att bli avvisad att jag förmodligen inte skulle orka stanna faktiskt.

Så jag förstår inte vilka män det är som lever så här? Hur klarar man det? Det är fantastiskt imponerande att det tydligen går.

.. hur som helst. Det måste ju ha med den generella synen på sex att göra. För för mig är det ett måste och finns det inte så anser jag att vi inte behöver ha med varandra att göra som ett par längre.

• ahlcec

Det finns ju kvinnor som lever så också.

Ibland kan det hända saker som gör att man tappar lusten helt. Då vill iallafall inte jag gå ner på honom, eller ge honom en handtralla eller hångla eller så. Det handlar inte om min syn på sex, det handlar om att jag inte vill göra våld på mig själv för att någon annan ska må bra.
    Han kan väl taja själv?

• Mesangium
    ahlcec skrev 2007-09-10 19:51:00 följande:
    Det finns ju kvinnor som lever så också. Ibland kan det hända saker som gör att man tappar lusten helt. Då vill iallafall inte jag gå ner på honom, eller ge honom en handtralla eller hångla eller så. Det handlar inte om min syn på sex, det handlar om att jag inte vill göra våld på mig själv för att någon annan ska må bra.Han kan väl taja själv?
    Men hur förblir man ett par utan att ta på varandra? DET är poängen. Självklart klarar man sig själv. Alla singlar klarar sig utmärkt. Men varför vara ett par om man inte vill ha varandra?
  • ahlcec

NokGroda - Nja, jag ser det nog som något övergående, alltså som en del i ett förhållande. Fast såklart - jag fattar inte heller hur man kan förbli ett par år ut och år in utan någon slags intimitet.

Vad jag pratar om är liksom kortare perioder av olust, och att jag då aldrig skulle vilja ställa upp. Inte år eller ens månader.

• kurresmatte

ja det håller jag med dig om.

Sex är så mkt mkt mer än samlag vaginalt

vilket man kan undra när man pratar om analsex oxå det innefattar både fingrar, mun, tunga, snopp,leksak...mm mm....

snopp i analen=Analsamlag

Svar på tråden skillnad på sex och samlag?