• Ebbiz

Någon som är bra på att "tyda" drömmar???

Hej!
    Är det någon som är bra på tyda drömmar? Jag har på senaste tiden haft en dröm som åtekommer minst ett par nätter i veckan!
    Det är en riktigt verklig mardröm så detta påverkar ju hela nattsömnen eftersom jag inte kan somna om på en stund!

Min största skräck i livet är ormar! Jag är HYSTERISKT RÄDD för ormar alltså! Att säga att det är en fobi är nästan en underdrift när det gäller mig! Jag kan överhuvudtaget inte vistas i skogen under sommar-halvåret längre!

I alla fall så drömmer jag att det är ormar överallt! Jag står inne i vår gamla sommarstuga, som vi hade när jag var liten ( det fanns mycket orm där), och ser dem genom fönstret! Det är tusentals och åter tusentals ormar överallt! Dom kommer till slut in i stugan och ska anfalla mig, på golvet, från taket, ja överallt MEN jag blir aldrig biten! Dom försöker men sambon springer med mig på ryggen så ormarna missar att bita mig!

Sen vaknar jag helt hysterisk och sambon får hålla i mig och krama mig då det tar en stund innan jag fattar att allt bara var en dröm!

Är det någon som har en teori om varför jag drömmer detta så ofta? Det började för någon månad sen!

• Svar på tråden Någon som är bra på att "tyda" drömmar???
  • Teskedsmamman

Jag skulle gissa på att du står någonstans i livet där ett stort beslut måste tas eller en stor omställning i livet, varpå du blir kanske lite rädd men framförallt osäker... Och det är den rädslan/osäkerheten som tar sig uttryck i dessa drömmar.

• Ebbiz

En kompis trodde att det kanske hade med min utredning ang. upprepade mf att göra! Och att jag är rädd för att aldrig kunna få några barn! Men jag vet inte det heller!??

• Palsternacka

håller med teaspoon. jag tror inte att drömmen egentligen handlar om ormar utan om rädsla för något annat. ormarna blir en slags symbol för detta eftersom du känner rädsla för ormar i vaket tillstånd också.

men drömtydning är egentligen omöjligt att göra på andra. du får försöka tänka ut om det är något i ditt liv som inte är så bra just nu.

lycka till!

• Ebbiz

hmmm, då ska jag försöka klura ut vad det kan vara!
    Tack för tipsen!

• werner

Enligt min oootroligt pålitliga drömtydningsbok så betyder det (att en orm försöker bita dig utan att lyckas) att du "ska se upp med falskt smicker". Och att om en orm försöker bita dig i fötterna utan att lyckas så betyder det "ett varsel om svartsjuka och avund"

Ska tas med en nypa salt såklart!

Ta med dig kpist eller nåt i drömmen och mosa dem j'vlarna

Hoppas du ska slippa fortsätta drömma dessa drömmar. Låter jättejobbigt.

Kram/Åsa

• Lady

Ormar: Enligt gamal tro symboliserar ormen nått negativt.

Att se en hopringlad orm i drömmen är ett varsel om fara och fängelsestraff. Det kan också vara ett tecken på sjukdom eller hat. Ser du en orm ligga utsträckt betyder det att din hustru bedrar dig. Drömmer du att du dödar en orm kommer du att triumfera över dina motståndare och alla som avundas dig. Om du drömmer att en orm försöker bita dig i fötterna är det ett varsel om svartsjuka och avund. Lyckas ormen bita dig väntar sorger och besvikelser. Att se en orm eller hydra med sju huvuden är en förvarning om frestelse och synd. Om du slåss med ormar i drömmen kommer du att besegra dina fiender. Ser du många ormar i drömmen kommer du att bli lurad av en kvinna.

• Ebbiz

Intressant!
    Tänkte just på att min sambo faktiskt räddar mig i slutet på drömmen då han springer med mig på ryggen så att ormarna inte ska kunna bita mig! Dom biter inte honom heller för det är mig dom är ute efter!
    Detta har fått mig att fundera lite faktiskt!
    Tack för alla tips och tolkningar!!!

• moder terese

vet inte vad ormarna betyder, men att din sambo räddar dig tyder ju verkligen på att du har stor tillit till honom.
    Så grattis till det !

Svar på tråden Någon som är bra på att "tyda" drömmar???