• time2live

Får 'bonusföräldern' förlja med på föräldramötet i skolan?

Hej!

Jag & min sambo bor med min son vartannan vecka.
    Han har inga barn sedan tidigare förhållande & känner att han väldigt gärna vill följa med på min sons första föräldramöte i skolan nu när han börjat 6 års!
    Kul tycker jag minde intressant tycker mitt ex...

Så nu undrar jag om det är någon här inne som vet vad som gäller?
    FÅR han följa med lr inte?!??

I övrigt kommer mitt ex & min blivande man mycket bra överräns så jag förstår inte riktigt grejen. Möjligen skulle det vara att hans nya inte vill komma & att dom då tycker att det framstår konstigt om jag & min sambo kommer...???!
    Tja, inte vet jag.

Men som sagt e det någon som vet????

• Svar på tråden Får 'bonusföräldern' förlja med på föräldramötet i skolan?
  • Majsan70

det är väl klart han får vara med om du tycker det är OK.

Min sambo är ofta med på både föräldramöten, utvecklingssamtal, läkarbesök o dylikt.

• trollmammsis

min syster e bonusmamma och hon har gått på vissa möten....

• Mandi74

Om mamman tycker det är ok så kan jag inte se varför du inte skulle få göra det.

Men tycker inte mamman att det är ok så får du väl respektera det och hitta på annat med bonusen i stället.

• MammaFia

Får får, jag tror inte att det finns regler som säger något om det. Det får ni nog försöka komma överens om tillsammans å respektera varandras önskemål (så länge de är rimliga å förståliga )

Varför är det så mycket månad kvar i slutet av pengarna?
  • Dizzio

Min sambo är med på föräldrarmöten,läkarbesök & liknande..däremot är min sons bio pappa inte lika intresserad!

• Solsken i blick

Finns nog ingen bestämd regel över hela landet... Men jag skulle tycka att det var okej (jobbar på förskola). Han fungrerar ju säkert som en pappa då barnet är hos dig. Men säg till fröken (bra att veta om det bjuds på fika).

• villemo07

javisst! bra me engagemang, större skyddsnät för barnet

obs! om ej den biologiska pappan är helt emöt...

• Mirakel händer

Min man är alltid med på föräldrarmöten, läkarbesök, habiliteringen. För det är ine alltid sonens pappa kan ta ledigt från sitt jobb.

• Nyfiken gul

Jag är med på mina bonsubarns möten av diverse slag oavsett om det gäller skola/dagis eller fritidsintressen... Jag hämtar o lämnar o ligger i mitt intresse också att veta vad det är som gäller.

Likaså gör min make med mina barn - han är självklart med på föräldramöten o rehabmöten osv...

För oss är det självklart o det är ingen som heller har tyckt det var konstigt.

• time2live

Min sambo är lika engagerad i min son som jag själv är.
    Följer alltid med på allt ifrån läkar till (tidigare) dagisbesök.

Svar på tråden Får 'bonusföräldern' förlja med på föräldramötet i skolan?