• Strömberg

Mammagrupp i Borås???

Hej!

Jag undrar om det är någon som vet om det finns någon eller några mammagrupper i eller runt om i Borås??
    Finns det mammagrupper i alla städer eller är det bara på vissa ställen och är detta något som drivs privat eller står landstinget för det??

Josefin + Mikael + Knodden
  • Svar på tråden Mammagrupp i Borås???
  • Scilla

Jag tror att det oftast brukar vara så att den barnmorskan som du får på det bvc din bebis hör till brukar samla ihop mammor som fått barn ungefär samtidigt till lite föräldrautbildningstillfällen.
    Så gjorde våran i Fristad iallafall.
    Det var en fem-sex tillfälle då vi diskuterade allt från förlossningen till tänder och smakportioner.
    Efter det har vi fortsatt att träffas hemma hos varandra på fika varje vecka.
    Vet inte om alla bvc gör så men jag är jätteglad att vårt har det så för min mammagrupp är verkligen kanon!

• Strömberg

De gör dom nog tyvärr inte inne i Borås, vi har varit på alla föräldragrupps utb. men det va olika personer varje gång så de va svårt att lära känna någon...Men de låter jätte bra så som ni fick göra i Fristad

Josefin + Mikael + Knodden
  • Scilla

Så tråkigt! Det är ju alltid kul att lära känna andra med barn i samma ålder.
    Har tydligen tur som hör till Fristads bvc då.

• Mamma till Rasmus och Amanda

SkrattandeVet folk som bor i Borås som har mammagrupper via BVC, så det tror jag finns!!
    Kolla med ditt BVC!!!!

Kan inte annat än att hålla med Scilla att vi har en toppen mammagrupp, eftersom vi tillhör samma!!

• JennyD

Hejsan...Hoppas att det finns nån mammagrupp för dig för det är verkligen toppen.

Kan inte annat än att hålla med Scilla och Linda & Rasmus att mammagruppen är toppen...eftersom jag e med i den.

• Linneablomman

Vilket bvc tillhör du? Vi går på Heimdahl och där ordnar de mammagruppsträffar. Trodde det var likadant överallt...

/Jessica

• Linneablomman

Hej igen!

Var inne och läste din pres och såg att barnet inte kommit än. Det är beräknat till min dotters ettårsdag

Hursomhelst så startar inte mammagruppen förrän barnen är runt tre månader så du får ha tålamod

Lycka till med allt!

/Jessica

Svar på tråden Mammagrupp i Borås???