• cassie27

Bruno..... vanlig namn i Sverige?

Hej,
    eftersom läkare var inte säkert om det ska bli flicka (han tittade 15 minuter och kunde inte se någonting) , tänker vi också om pojknamn....

Min man tycker mycket om Bruno, men jag känner ingen Bruno i Sverige... Finns det namn här? Tycker ni om det? Är det inte konstigt namn?

• Svar på tråden Bruno..... vanlig namn i Sverige?
  • marjalena

Visst finns namnet Bruno även här i Sverige. Jag känner dock ingen som heter det. Jag skulle nog inte välja att döpa mina barn till Bruno, men det kanske är ett sånt där namn som blir finare ju mer man hör det....

• Lola Jämtland

Min älskling när jag var liten hette Bruno.

Han älskade att busa med mig!
    Han var pappas kompis som inte hade några egna barn...

För mig är Bruno ett vuxet namn men fult är det väl inte eftersom det påminner mig om någon jag tyckte om.

//Blir det nånsin våran tur.....
  • Stargazer

Min dotter som är 11 år har en Bruno i sin klass!Jag tyckte det lät lite konstigt o ovant i början,men inte nu längre!Och så är han oxå supersöt!

• lindalita

Usch, gillar inte namnet Bruno, tänker på Bruno Wintzell. Han var en rätt sliskig programledare för "Tutti Frutti", ett småporrigt lekprogram som gick på tv3 på 90-talet.

• jakey

Bruno är ett väldigt vanligt hundnamn, har själv haft en så jag skulle inte döpa ett barn till Bruno...

• orzia1

vet en Bruno som är i 25 års åldern

När andra drar Trisslotter me hus & jobb & barn så skrapa jag fram: cancer, cancer, & ett +
  • Maverich

En liten kille på min sons förskoleavdelning heter Bruno. Sök på namnet på www.svenskanamn.se så får du info hur många som heter det.

• Lola Jämtland
    jakey skrev 2007-09-10 18:19:16 följande:
    Bruno är ett väldigt vanligt hundnamn, har själv haft en så jag skulle inte döpa ett barn till Bruno...
    Jag har aldrig hört en hund heta det....
    //Blir det nånsin våran tur.....
  • Fashionmoná

Håller med om att det är en vanlig hundnamn

• JosefineB

Jag gillar namnet Bruno. Föreslog det för min sambo för bebis i magen, men både dottern (4år) och sambon gapskrattade. Fast jag tycker iallafall att det är fin, så det så=)

• spöke

Jag vet en som heter Bruno. Jag tycker det är ett sött namn... som en nallebjörn.

• linhen

Vet en liten kille som heter så. Ljuvligt söt!

Svar på tråden Bruno..... vanlig namn i Sverige?