• Jenkan007

Är det ok att gardiner krymper 12 cm?

Som rubriken, efter tvätt i 30 grader (tvättrådet). Det ska jag räkna med när det är bomull, och det borde jag ha vetat själv när jag köper dom. Borde jag det?

• Svar på tråden Är det ok att gardiner krymper 12 cm?
  • THR1972

du har tvättat helt enligt tvättrådet? Tycker det låter lite väl mkt med 12 cm...bomull brukar väl krympa ca 3% men då ska det stå det i tvättrådet också.
    Jag skulle ha gått tillbaka med gardinen....

• hannamiller

näpp inte ok..
    Du kan gå tillbaka med dom..

• MamaKajsa

var dom färdigupplagda så är de förtvättade annars så borde du ha tvättat dom innan du la upp dom. Men jag hade låtit dig byta dom om du lagt upp o klippt av dom innan. Jag jobbar på hemtex. Var dom från oss?

Max, Hugo, Leo, Axels mamma.
  • Jenkan007

Ja jag har gått tillbaka med dem, men de säger att jag själv ska ha förstått att de kommer krympa så mkt. De har krympt 9,4%(!) och jag borde ha räknat med 10%. Tjejen i butiken höll med mig om att de har blivit så fula att jag inte kan använda dom, men det hjälpte inte när hon sa det till sin chef.
    Riktigt trist, jag har köpt alla mina gardiner där, för jag vill stödja små lokala handlare...Hemtex, here I come!!!
    Det stod för övrigt inget tvättråd på dem, men när hon kollade på rullen i butiken så visade det sig att jag hade gjort rätt.

• Jenkan007

jag har bara fållat dom upptill och nertill, på sidorna var de färdigsydda. Det är snart 2 v sen jag lämnade in dem, och de vill inte ge mig nåt definitivt besked än på hur det blir.

• MamaKajsa

Välkommen till Hemtex då from nu

Max, Hugo, Leo, Axels mamma.
  • Ahlise

det ska stå på förpackningen. Brukar gärna stå lite finstilt så det är svårt att hitta =o). Gör det inte det och ingen i butiken varnat dig så kan du nog försöka prata med en konsumentombudsman på din kommun. Är inte hundra på om det är reklamationsbart, men man kan ju alltid höra sig för. Man har ju vissa rättigheter som konsument.

• abnocto

Är det typ indiska bomull så skulle jag räknat med det men inte annars. De var väl trötta på dig som kund

Svar på tråden Är det ok att gardiner krymper 12 cm?