• Curlingmorsan

Kungsbacka - Hede

Hej!

Har hittat ett hus i Kungsbacka i ett område som heter Hede som vi tycker är jättefint (iaf på bilderna på Hemnet). Men vi vet ju ingenting om området. Så snälla Kungsbackabor hjälp mig! Är det ett bra barnvänligt område? Bor det mycket barnfamiljer där? Är det nära till skola, dagis/dagmamma? Nära till någon Öppen förskola? Är det promenadavstånd till centrum? Åker man till havet när man ska bada om man bor i Kungsbacka eller vart åker man, och hur lång tid tar det? Finns det andra liknande områden i Kungsbacka? tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Kungsbacka - Hede
  • Miss Mumin

hej, jag bor i kungsbacka! Hede är ett fint område enligt mig, bor dock inte där! Tar nog en stund att gå till centrum (c:a 10-20min) Havet finns innom 20min bilväg även sjöar Glad när det gäller skolor/förskorlor så e jag inte helt inne i det (har själv inga barn ännu) men det ligger en skola där, hedeskolan som ser bra ut iaf hehe har för mig att det finns förskola/dagis också!

Svarar gärna mer om jag kan ;)

• Miss Mumin

lycka till och hoppas det finns kvar Glad

• Curlingmorsan

Jodå det fanns kvar, men nu låg budet på 300 000kr mer än utgångspriset. Och det blir för dyrt för oss tyvärr. :(  Men hoppas verkligen på att hitta ett hus i det området. Var på Kungsmässan idag (för första gången) och sen åkte vi en snabbis in på en gata i Hede. Åhh vad mysigt!

• jennie ellie

helt ok, finns många bra skolor där att välja mellan, 10 min att gå till c 5 till stor willys, 5 till golfbana sjukhus mm

• Curlingmorsan

Jaså har Kungsbacka ett eget sjukhus? Jag trodde att man fick åka till Varberg om man behövde sjukhus. Låter ju kanonbra!

• javalady

Närakut (öppen 7-24 vilket är rätt kasst i en kommun med 70000 invånare tycker jag) plus vårdcentral, MVC, BVC osv är det i Kungsbacka.

Själva sjukhuset är ju de i Göteborg, Varberg eller Halmstad.

Tror inte det får kallas sjukhus idag utan närakut/VC osv.

Ang Hede så håller de på att bygga Tölö tvärled så det kommer på sikt bli enklare att köra lite mer "tvärsöver" och bättre anslutning till motorvägen. Tror jag... Ser bara bygget... En liten bit från Hede skall det växa upp ett nytt stort bostadsområden med hyres- och bostadsrätter men även en ny ICA Maxi.

Ang förskolor så tror jag det ligger 3-5 stycken runt/i Hede/Tölö.

• javalady

Jodå, Varla, Fors, Hålabäck, Britta-Lena, Kolla, Tölö, Tingberget... Staden som sådan är inte så stor så bor man inom stan är det väl promenadavstånd till centrum tycker jag.

Svar på tråden Kungsbacka - Hede