• HjärtePrinsen Filip06

Nån mer som känner nån begått självmord!!? (Långt!!)

Ja såg nyss på TV om en familj vars son hade begått självmord för några årsen.

då satte mina tankar igång!

jag kände en kille som var en toppen kille på alla sätt, kallar han  mr M

Snygg
    bra ekonomi
    vältränad
    snäll
    rolig
    trevlig
    spontan
    pratglad
    "adopterad"

ja listan kan vara lång..

vi var INTE ett par den tiden, men toppen bra vänner,
    jag bodde ihop med min dåvarande pojkvän.

April 01, Träffade jag denna kille över en fika, vi pratade om allt verkligen allt..
    han var så glad o rolig snäll som han brukade vara..
    Han berättade att han skulle träna på gymmet och sen hem och sen hem o vila inför morgon dagen, för han skulle börja på ett nytt jobb i Göteborg, som personlig tränare. han skulle pendla några veckor innan han fick sin nya lya..
    ja sa grattis o va så glad för hans skull..

vi skiljdes från fikat med en kram o hejdå.

dagen efter så ringde våran gemensamma kompis till mig o fårgade om ja o min kille ville hänga med på krogen på kvällen detta var en fredag. ja de kunde vi väl sa ja
    men hör om inte mr M vill hänga på tänkte vore ju bra o fira hans nya jobb samtidigt.

kompisen ringde Mr M efter kl 18.00 samma dag för vi visste ju att han skulle komma hem från Göteborg 17.00. Han rinde tillbaks till mig o sa att Mr M kände inte för att hänga med han va trött efter första dagen. men sen efter 15 min ringde jag hem till honom, han sa exakt samma
    Nä ja vill inte orkar inte..ps va inte lik honom..
    sådär höll ja o kompisen på fram till 20.00 tillslut svarade han inte vi tänkte nä men han vill inte så vi skiter i det.
    Men min kompis flickvän hon sa till kompisen att, nä nu går vi till Mr M och tar me nått gott o käka pizza eller kina mat..
    jag var inte med för vi skulle göra oss iordning för den roliga utekvällen.

vi hördes inte av på hela fredagkvällen ja tog ej för mig o ringa till varken Mr M eller min kompis.

Lördagen kl 12.30 ringde min kompis och frågade om ja kunde sätta mig ner. ÖÖ ja de kan ja väl.. sen kom bomben ner som ja vet inte vad..

Fredagkväll kl 21.00 går min kompis o hans flickvän till mr M ringer på dörren ett X antal gånger ingen svarade ingen öppnade.
    då hittade kompisen nått o slå sönder hans dörr med. synen de fick se va inte så upplyftande. mr M hängde i lampan framför ytterdörren, min kompis tog ner mr M, han va inte vid liv, hans tjej ringde ambulans. när de kom till lägenheten dödsförklades han totalt..

jag gick fortfarande i skolan i 3:n på gymnasiet.
    jag gick inte till skolan på många veckor efter, den händlesen..

FRÅGAN KOMMER VARFÖR HAN VI INTE SE TECKEN ELLER FATTADE VAD SOM SKULLE HÄNDA I TID..

Mr M brev som de stod att nu i kväll tar mitt liv en drasist vänning, ja orkar inte längre. jag blev nämnd i brevet som min lilla flicka, varför?! kunde inte de bli oss. ja är så kär i dig. Lycka till med ditt liv kanske förstår de min mening du är ju med adopterad menar jag..
    hans föräldrar läste upp brevet för mig o hans närmaste vänner..
    det slutade med,

En gång blev jag sviken, orkar inte två!!..

min familj kände mr M familj väl...
    Mr M du fattas mig!!!!
  • Svar på tråden Nån mer som känner nån begått självmord!!? (Långt!!)
  • SnyggEric

En kompis (X) till mig tog livet av sig med en av hans kompisar. Dom stal en bil och körde med viljes in i en mötande långtradare. Jag träffade X två dagar innan på bussen och han var ledsen över att han och hans tjej gjort slut. Men det lät som att det började ordna sig... 

Min kusin har också tagit sitt liv, tablettöverdos i sin källare. Samma problem här... Kärleksbekymmer och problem med familjen så vitt jag kan se det. 
    Det är ju svårt att veta varför, HUR kan någon må så pass dåligt att döden är enda alternativet..? 
    Jag har läst att man inte ser tecknen för att från och med dagen personen bestämt sig för att ta sitt liv, så känns "livet lättare". Så då är personen "glad" igen... Svårt att förklara... 
    Life is not how many breaths you take, it's how many moments that takes your breath away
  • Anonym (Kusin)

Min kusin tog livet av sig när han var ca femton. Hans flickvän hade gjort slut. Han hade hjärtfel o struntade i att ta sin medicin. Han föll ihop o dog framför sin mamma i köket..

• Kaldorei

Min morbror tog livet av sig... han var som min pappa. har gått 12 snart 13 långa år nu, men sorgen e fortfarande den samma....

• Anonym

Min mamma va nära att ta sitt liv, men jag hittade henne i tid.
    Det var nog en sorg och ett svek.

• Turboathena

min mamma tog sitt liv aug 2001

• Oltine

Var tillsammans med en kille dom tyvärr dog i en skooter olycka efter det tog hans syster (min vän) livet av sej och några veckor efter det hoppade mamman framför tåget i gävle.

• HjärtePrinsen Filip06
    mm fy de är så hemskt. vet mera alltså som tagit sitt liv. men ja minnet om Mr M har verkligen fast sig så hårt i min hjärna..

* en som min mamma visst tog sitt liv när han fick veta att hans barn blev mulithandikappad redan från födsen, mamman lämnad med två små barn äldsta var 2år!!

* en som nyss fick reda på att hon hade Cancer, körde rakt in i min mans kompis bil så båda dog.

* en till pappa som hängde sig i källaren, lämna kvar fru o 5 barn.. från 15 till 3år
    ***Låt aldrig nån trampa på dig, stå för den du är***
  • Anonym

Min låtsaspappa tog sitt liv när jag var åtta år. Än idag är det ingen som förstår varför. Han var dansare i cullberballetten, skulle ta över ortens stora icaaffär, hans högsta önskan var en familj, hans dotter låg i mammas mage när det hände. Allt var perfekt när han levde, så tragiskt. Han skulle skriva nått avskedsbrev elelr nått, för mamma hittade papper o penna bredvid honom, men det gick mycket snabbare än han trodde att ta sitt liv.

• AngeliQa

En av mina bästa vänner & barndomsvän tog sitt liv. Ingen visste att han mådde så dåligt. Det var en stor chock för oss alla.

Min pappa tog sitt liv ett år efter. Han mådde oxå väldigt dåligt, vilket vi inte heller visste.

Ingen av de två hade nog planerat det under en längre tid. Utan det var något de bestämde sig för och sedan fort gjorde.

Jag saknar dem oerhört mycket varje dag. Tycker inte det blir lättare med tiden.
    Jag önskar dock att jag pratat med min pappa samma dag, istället för att sitta hemma o va sur på honom. (ang ett litet bråk vi haft)
    Och jag ångrar att jag inte ringde upp min vän, som ringde mig bara en timme innan han tog sitt liv.
    Inte för att jag kunde ändrat deras beslut, men kanske skjutit upp det.

* Kärlek stavas Z I O N * | * guldfisken.webblogg.se *
  • HjärtePrinsen Filip06
    jo min kompis räddade livet på en som försökt hänga sig, han hade ytterdörren öppen och hon skulle till stan samtidigt som hon låser hennes dörr hör hon en duns under hennes lägnehet hon springer ner o hittar mannen ifråga knivskuren o rep kring halsen.. hon är sjuksköterska så hon ringde ju såklart ambulans o sen uterlivnings försök och hon LYCKADES FÅ HAN TILLBAKS I LIVET. nu efter 3 månader så är de jätte bra vänner.
    *nya fina kort på Filip*
  • Valkyriia

Allt för många i mitt liv har dött.
    En tjejbekant hängde sej själv i garaget..
    En barndomskompis (han mådde inte bra) sköt sej själv på öppen gata med avsågat hagelgevär. Han orkade inte mer.. (Han sköt sej inför våra vänner)
    En av mina bästa vänner, mådde psykist dåligt. Fick ingen hjälp och såg ingen annan utväg. Sköt sej själv i sin flickväns rum.

Alla gångerna har jag mått piss. Varför de valde att ta den utvägen. Det finns alltid frågor men det är sällan några svar.

• Vaja

Min storebror hängde sig en knapp vecka innan jag fick min första dotter.
    Han som var så glad över att få bli morbror för första gången. Fast jag vet att han mådde ruskigt dåligt psykiskt. Någon dag innan var han lite annorlunda. Han har alltid skakat lite i händerna, men det gjorde han inte. Han var lite gladare. Men det mest konstiga var att han tillät att ta kort på honom. Han hatade verkligen att vara med på kort och gjorde allt möjligt för att slippa. Men just då var det nästan så han ville posera inför kameran.
    När mamma och min moster städade i hans lägenhet efteråt hittade dom ett avskedsbrev. Hans handstil var helt skakfri. Så han hade verkligen bestämt sig. Det har nu gått 10 år. 

• HjärtePrinsen Filip06
    jag satt o tänkte på låtar tycker personligen att Peter Jöback och Peter Lemarc är favoriter i deras låtar kan man verkligen drömma sig bort...

"starkare än ord" är så stark tycker ja men såå bra..
    "Stockholm i Natt" är med väldigt fin..

Fy nu sitter jag här o gråter tänker på alla hemskheter..

Kan de beror på att det är lite olusigt datum idag...hmhm, 11 September

WTC attackerna och allt som hände i USA...
    Anna Lind
    Den lilla tjejen som blev mördad utanför sitt dagis..
    Döm inte en person innan ni känner innsidan =)
  • Anonym (Vet)

En kompis till mig tog sitt liv blott 16 år ung, jag var själv bara 12 år så jag förstod knappt vad som hänt. Men jag ville till varje pris gå på begravningen och där fick jag veta varför hon tagit en massa tabletter. Hennen pojkvän hade gjort slut för han var inte redo att stadga sig och skaffa barn. Hennes största önskan var att de skulle gifta sig och bilda familj. Men han var bara 18 år och hon 16 och hon kunde inte förstå varför han inte ville så hon svalde alla tabletter hon kunde hitta men ångrade sig och ringde sin fostermamma som var hos en granne. De rusade hem och fick henne att kräkas och i samma veva kom ambulansen och tog henne till akuten men hennes liv gick inte att rädda.
    Min svärmor begick självmord för 10,5 år sedan efter att ha levt med fibromyalgi i många år. Min pojkvän (numera man)och jag hade bara varit ihop i 2 månader när vi fick telefonsamtalet om att hon hittats död i den stuga som hon hyrde för att få lugn och ro. Jag hade känt henne i över ett år och bott hoss henne i perioder innan jag och hennes son blev ett par. Hon var som en extramamma för mig eftersom jag hade det jobbigt hemma. Nån månad före hennes död satt vi två uppe och pratade om självmord och jag minns så väl att jag sa att jag tyckte att det var det fegaste man kunde göra men hon försvarade det. I efterhand så förstår jag varför... Hon hade redan då bestämt sig men hon ville att hennes son och jag skulle komma varandra närmare innan hon löpte linan ut. Hon ville att han skulle ha någon som töttade honom och hon var den enda som trodde att vårt förhållande skulle hålla. Jag var 17 år och han 25 år och alla trodde att vi skulle gå isär men idag är vi gifta och har en son tillsammans. Hon såg nått i oss som igen annan gjorde...
    Så den 11/5 1997 fick jag ta emot samtalet om hennes död och sedan berätta för min man. Nått av det svåraste jag har gjort, idag minns jag inte vad jag sa eller hur jag sa det. När hennes lägenhet var uppsagd och allt packat, fick min man en egen lägenhet som vi både flyttade in i och på den vägen är det. Jag hittade min dagbok från det året häromdagen och jag läste om hennes död och om begravningen och alla känslor kom tillbaka igen. Idag förstår jag varför hon valde att ta sitt liv men då gjorde jag det inte. Ingen mer än min min visste vilka plågor hon hade och han var nog den enda som inte blev förvånad när samtalet kom. Idag har han berättat att han förberett sig på det samtalet i många år och han hade i viss mån redan hanterat sorgen trots att hon fortfarande levde. Så när samtalet kom
    så var det mer en lättnad för honom, hon plågades inte längre och hon fick som hon ville.

• HjärtePrinsen Filip06
    puffar lite..

och tänder ett ljus....för alla som så tragist har tagit självmord
    Livet är som en labyrit svårt att hitta rätt väg..
  • Anonym (J)

Min allra bästa vän tog livet av sig när jag var 16 år, fick beskedet hemma på telefon. Rusade ner till stallet, tog min häst och var ute i skogen i flera timmar och grät. Jag besökte hennes grav senast förra veckan, är därute rätt mkt då jag själv har självmordstankar. När jag sitter vid graven känner jag iaf "att här ska inte min familj behöva besöka mig"... Så jag håller mig vid liv för hoppet att det ska bli en förbättring.

Svar på tråden Nån mer som känner nån begått självmord!!? (Långt!!)