Sola solarium?
Är det farligt eller rekommenderas det att INTE sola solarium när man är gravid? Är i vecka 10 och är blek och kvisslig i ansiktet, skulle vilja fräsha upp mig lite... Brukar sola solarium mycket sällan i vanliga fall!
Är det farligt eller rekommenderas det att INTE sola solarium när man är gravid? Är i vecka 10 och är blek och kvisslig i ansiktet, skulle vilja fräsha upp mig lite... Brukar sola solarium mycket sällan i vanliga fall!
Inga problem!
Det kan bli först när du är en tjockis o bäbisen börjar sparka för att det blir för ljust eller för varmt.
Du kan oxå lättare få pigmentförändringar i ansiktet. Jag solar som en galning o det går bra!
Jag har hört att man kan få missfärgningar om man solar när man är gravid. Vet inte om det stämmer, men har själv avstått pga detta.
Jag är tvungen att sola i högeffektiva specialsolarier tre ggr/veckan (eksem)- och det ska vara helt ok. Har inte fått några pigmentförändringar utan ser bara oförskämt fräsch ut ;)
Se upp bara, tjejer, sola inte ansiktet så mycket. Pratade med min hudläkare och hon tyckte det var vansinne att man överhuvudtaget solade solarium, men om man ska göra det är det bäst att täcka över den känsliga huden i ansiktet.
Rynkor och grov hy riskerar man i förtid annars!
Så jag tar med mig en lite handduk och täcker över de få gånger jag solar. Och Brun utan sol funkar jättebra i ansiktet!!
(Men det är ju synd eftersom jag oxå upplever att kvisslor minskar av både sol och solarium... )
Nu blir det snart sol ute och då blir vi alla oförskämt fräscha och vackra med våra stora magar!!
Önskan: Gäller det gravida eller överhuvudtaget? Sola ansiktet alltså.
Nästan alla hudläkare varnar för att sola, både solarium och utomhus pga cancerrisk, rynkor mm. Som allt annat handlar det om att göra saker och ting med måtta. Det finns dock inget som tyder på att det skulle vara skadligt för bäbisen i magen.
När du är gravid får du lättare pigmentsfläckar...
Kvisslorna har ju troligtvis att göra med graviditetshormonerna.
Bebisarna brukar vända sig bort från ljuset när man solar.
Jag röstar på brun utan sol, det funkar på mig :)
jag har upptäckt att när jag tex bastar, så blir jag extra rödflammig i huden efteråt. Så man ska nog sola med måtta. Typ 15 min åt gången tror jag...
överhuvudtaget, menade jag.