Vår kanin kissar rött, e det blod???
Kom upp i morse och såg i hans toalett att sågspånen blivit alldeles mörkröda. Vad kan det vara för fel??? snälla någon som vet???
Kom upp i morse och såg i hans toalett att sågspånen blivit alldeles mörkröda. Vad kan det vara för fel??? snälla någon som vet???
Det låter som att det skulle vara blod. Urinvägsinfektion?
Jag skulle ringa veterinären direkt.
vad gör man om det är urinvägsinfektion?
Om han har ätit mycket morötter så kan det färga av sej på urinen har jag märkt men för att vara på säkra sidan så är det väl bäst att du ringer och rådfrågar en veterinär.
Det säkraste svaret får du nog om du kontaktar en veterinär för bedömning. Men jag tycker att det låter som blod och det kan mycket väl vara en urinvägsinfektion. Och det kan bli mycket allvarligt. Om det inte redan är det = vandrat upp i njurarna.
Hoppas det går bra.
Det kan också vara att sågspånen är av Al! då blir de mörkröda av urin...
oki. vad menas med att sågspånen ar av A, kan jag se det på förpakningen. Tycker det e konsitgt vi köper alltid den sorten, har aldrig blivit så här för.
Han har inte ärit mycker morötter, det är inte en av hans favoriter.
Ring veterinären så får du säkrast svar, kaninen kanske behöver vård.
Det är helt normalt att kaniner kissar rött! Det är inte blod! Bara lugn ingen fara!
E du säker? Vad kan det då vara?
Ringde vetrinären dom sa att jag skulle åka in akut.
Men det kostar en förmörgenhet att gå dit.
Det kostar att ha djur och det är något man bör tänka på när man skaffar dom, inte när man måste ta dom till veterinären och det känns motigt i plånboken!
Jag menade inget med det va dyrt utan jag bara nämnde det. Jag akn lägga alla pengar i världens på att han ska bli bra, så spara moralen till nån annan för jag tar inte åt mig.
AL, träslaget.
Kaninen kanske har blivit könsmogen? Då kan de kissa rött och då är det ingen fara. Är du orolig kan du ringa in till ett djursjukhus och fråga inte säkert att du behöver åka dit med kaninen.
Jag är utbildad djurvårdare och har jobbat med kaniner i 15 år! Det är normalt! Öppna vilken kaninbok som helst! Tom vissa kaninungar har rödfärgad urin. Självklart kan kaniner bli sjuka och få såna symptom. Men det är inte akut! Hur har urinet sett ut resten av dagen? Hur är allmäntillståndet på kaninen? Hur gammal är den?
Kan bli så om de äter maskrosor också.
Men det är väl lika bra att kolla upp det om du är orolig, om inte annat är det ju skönt att veta att det inte var något.
Hur har det gått med kaninen?!