• Coursell

Vad har säljledare för lön?

Gör ett nytt försök med en ny rubrik.

Jag skulle vilja få en hint om vad en säljledare får i lön. Ska på anställningsintervju och vill varken sälja mig för dyrt eller för billigt.

• Svar på tråden Vad har säljledare för lön?
  • Coursell

Puffar tråden och hoppas att någon vet...

Enligt lönekatalogen så har ju en säljare lön mellan  26-34 000:-
    Då BÖR man väl hamna däromkring eller lite högre som säljledare. Eller?

• Coursell

Kanske nån på kvällskvisten som har en susning?

• Mea 83
    Coursell skrev 2007-09-11 11:59:00 följande:
    Puffar tråden och hoppas att någon vet...Enligt lönekatalogen så har ju en säljare lön mellan  26-34 000 å BÖR man väl hamna däromkring eller lite högre som säljledare. Eller?
    Undrar var du fått de uppgifterna ifrån? Säljledare inom handels har vanlig lön enligt kollektivavtal men oftast ett ansvarstillägg på några tusen.
  • Coursell

Det är enligt en tabell som HTF läste upp för mig. Ringde och försökte få fram nåt svar där, då de har kollektivavtal med HTF.

Själv har jag som sagt inte en susning och hittar ingen som kan ge mig nåt vettigt svar heller tyvärr

• Coursell
    Mea 83 skrev 2007-09-11 20:47:28 följande:
    Säljledare inom handels har vanlig lön enligt kollektivavtal men oftast ett ansvarstillägg på några tusen.
    Men hur mycket är det då?
  • Mea 83

Grundlön enligt handels varierar ju lite eftersom ålder och branschvanaspelar in. Tippar på mellan 16000:- till 18000:- sedan tillkommer OB beroende på när man jobbar. Sedan så ansvarstillägg och om arbetsplatsen har bonus.

Svar på tråden Vad har säljledare för lön?