• Neithotep

Extensions

Hej, har fått extensions i håret, sånna med vax eller lim som dem värmer (jag är inte alls insatt, var modell för en tjej som håller på med sånt och då satte hon in dem). Nu undrar jag om någon vet skötselråd, hon sa att det är bäst om jag bara tvättar håret en gång i veckan, men det känns sååå långt emellan, är det verkligen nödvändigt? någon som gjort sånna och vet skötselråd och hur länge det brukar sitta? Hon sa att man tar bort med något medel, så jag antar att jag måste tillbaka för att ta bort dem sen. Kan man använda samma hår igen sen?

• Svar på tråden Extensions
  • lnr

när jag hade löshår tvättade jag håret oftare, man ska ju försöka att inte tvätta de så ofta men jag klarade inte det. Min frisör sa att man kan ju försöka tvätta håret som är ditt upptill och försöka att undvika att tvätta löshåret lika ofta. Det finns ett speciellt balsam, bla, silverbalsam som man kan köpa till löshår så det inte blir så torrt.
    Men man kan även använda..hör o häppna;). det blåvita balsamet är bra för löshår. tvätta inte ur allt balsam, utan låt det sitta kvar. då blir det inte lika torrt.
    Det var vad frisören sa till mig...
    Man kan återanvända löshår, men det är ju beroende på vilket hår du har. Har du äkta hår så brukar det fungera men det finns ju olika kvaliteter på dem också.
    vad använder du dig av för hår?

• Neithotep

Nej jag klarar det inte heller, tvättade det i lördags och idag var jag tvungen att tvätta igen, känner mig ju som en lort annars! =0 =)
    Ah det balsamet brukar jag använda ibland ändå, som reservbalsam, det är så billigt! =)
    Det är satt fast med keratinvax (tror jag, alltså jag skäms ju hur dålig koll jag har) och det äkta  asiathår.

• MajaW

Jag har haft förlängningar i över fem år. Har alltid tvättat håret nästan varje dag, var noga med att använda mycket balsam och gör inpackningar ofta.

• Neithotep

okej, det känns ju skönt att höra, en gång i veckan är verkligen sällan! Ska köpa hårinpackning!

• MajaW

Jag använder Redken och kerastase - håret blir mjukt och följsamt - inte alls tråkigt och torrt som löshår har förmåga att bli.

• Saandraa

Tajmahal har allt för löshår det är så olika på alla löshår.. men mitt från tajmahal är underbart och håller 5 månader varje gång och kostar bara 4-500 kr!! perfekt!

• Rombin

jag brukar ha löshår.. =) va ett tag sen nu iofs, så jag gör det själv å måste åka till Sthlm för att köpa... jag tvättade mitt ca 1 ggr i veckan... MEN jag har ett tips.. oftast är det ju överhåret man ser blir lortigt å fett.... jag vet inte hur det är isatt på dig lr hur långt upp dom satt i... jag bvrukade ha isatt till halva huvudet.. alltså liten bit ovanför öronen.. så jag brukade separera håret.. å där löshåret slutade satte jag upp en knut å tvättde sen det översta som vanligt.. 1 gång om dagen lr varnnan.. på så sätt såg håret sent å fint ut ändå.. =)

Svar på tråden Extensions