• Erika

Får man mat på flyg med air france?

Hej

Frågan står i rubriken. Jag letar info på deras hemsida men hittar ingen. är det någon som vet rakt av??

mvh Erika

• Svar på tråden Får man mat på flyg med air france?
  • Viggo och pyrets mamma

Jag har aldrig jag varit med om en enda flygning där man inte får mat. T.o.m på kortflygningar typ gbg-sthlm så får man ju iaf typ macka serverad. Men sedan kan jag inte säga specifikt för air france, kan vara så att det ser det som självklart och därför inte skriver ngt om det på sin hemsida. testa att skicka ett mail till deras kundtjänst annars.

• Erika

jo det såklart men jag menar om det ingår i biljetten eller om man får betala extra som på många flyg nuför tiden.

• Roxy

Nu har jag inte åkt med dom på ett tag men jag tror att det ingår mat, det är ju ett stort reguljärflygbolag. På SAS får man ju bara en macka på kortresor och charterbolagen måste man ju betala som sagt.

• Laurentia

Flyger du mellan Sverige och Paris får du ingen mat på Air France. Jag kommer inte ihåg om det brukar finnas att köpa, eftersom jag aldrig varit intresserad av att betala för det.

SAS serverar inte heller mat om man flyger från Köpenhamn till Paris. Däremot kan man köpa en macka.

• Deia

Det beror på vilken "klass" du åker i och hur långt.
    Vi fick frukost på sträckan Göteborg-Paris. (Fast den trafikeras av CityJet i Air France regi.)
    På längre sträckor, över 3 timmar, har vi fått middag och dryck inkl.
    Vi reser i billigaste klassen.
    www.airfrance.se/SE/en/local/guidevoyageur/classeetconfort/guide_a_bord.htm&BV_EngineID=cccjaddlmhhemfgcefecekedgfndgfo.0

Här kanske du hittar vad du söker. Välj klass och sedan "Meals"

Svar på tråden Får man mat på flyg med air france?