• mammizen

Hjälp med Paris byrå från Jysk!!!

Hej hopp! Jag håller på att bli tokig på en byrå jag monterat ihop från Jysk. Paris 6-lådig. Jag måste ju ha gjort något knasigt för lådorna är ursega att öppna och stänga. Är det någon som har köpt samma som har något knep??? Verkar vara metallskenorna som är kruxet. Blir så less när det inte funkar som det ska. Den står även ojämnt på golvet... Jag som skulle "hotta" upp min hall med en snygg byrå, jamen om man inte kan öppna lådorna så ger det inte riktigt resultatet jag tänkt

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-11 13:53:15:
    Vill bara tillägga att Jysk där jag bor har stängt för flytt så jag kan inte gå in och fråga på affären vilket var min första tanke...

• Svar på tråden Hjälp med Paris byrå från Jysk!!!
  • nica83

Har inte den byrån. Tycker angingen att du ska prata med Jysk och eventuellt få en ny vara. Är det bara så att det är dåligt glid på skenorna så kan man testa att gnida stearin på glidytan. Ta ett vanligt ljus och gnugga på...

Hoppas det löser sig!

• susye

har du skruvat ditt skenorna på rätt håll?

• mammizen

Nica83: Det är inga plastskenor utan det är inoljade metallskenor som man blev alldeles oljig av att montera. Kan man ändå stryka stearin på??

• nica83

mammizen
    Ingen aning, brukar främst göra det på gamla kökslådor som har träskenor. Tror inte det kan skada dock. Men är de oljiga så verkar de ju inte ha dåligt glid? Låter snarare som lådan tar i någonstans och då är det nog jysk du ska höra med, eller testa att ta isär och montera om...

• mammizen

Fick hjälp med skenmonteringen av svärfar eftersom jag är rätt kass på sånt där så jag tror nog att de är åt rätt håll men jag får nog vänta tills Jysk öppnar igen till helgen och höra med dem. Har en likadan hög byrå och dessa lådor går ju att öppna hur lätt som helst så något monteringsfel måste det ju vara. Även kollat på den byrån och jämfört och verkar vara lika gjort...

• nica83

Ja då låter det som något fel på varan. Tyvärr inte ovanligt när det gäller Jysk

• BabyEm

hej! jag jobbar på jysk och det är bara att du ringer eller går till dom så kan dom göra en reservdelsbeställning med nya skenor .. Få inte för dej att släpa med byrån bara o tro att du ska få en ny för det får dom tyvärr inte ge ut .. Utan dom måste beställa reservdelar om något är trasigt ..
    Det är inte meningen att det ska vara trögt att dra ut lådorna!

• mammizen

BabyEM: TACK!!! Det ska jag göra!

Svar på tråden Hjälp med Paris byrå från Jysk!!!