• Flisan79

Några tipps...tandfixning under narkos.

Jag ska snart fixa hela min mun under narkos (är extremt tandvårdsrädd) då de ska operera ut 2 visdomständer, dra ut 2 visdomständer samt tand jag bet sönder under förlossningen, laga några hål och småputtsning.

Frågan är väl denna. Jag har en dotter på 6 månader som så gott som helammar. Jag antar att jag efteråt kommer ha väldigt ont och ev va lite groggy. Någon med tips hur jag ska ta mig igenom detta och vad för smärtstillande man kan ta trots amning (starkaren än alvedon).

• Svar på tråden Några tipps...tandfixning under narkos.
  • Flisan79

Hon tar tyvärr ej flaska....håller på att öva varj dag men måste få tipps om jag ej lyckas helt med det.

Kan oxå meddela att jag ej tål Citadon som jag tror att man kunnat ta.

• Hannah76

Finns någon slags mugg att ge mjölk ur, tror jag. Det kanske funkar? Sök på gamla trådar om amning, flaska osv. Har läst det på flera ställen.
    Hur länge ska du äta smärtstillande?

• Flisan79

Det beror ju på hur ont jag har efteråt. Kan ju bara tänka mig att det kommer göra ont ett tag efter att ha dragit ur 5 tänder. Men det är ju så olika.

Tror nog jag ev kan fixa dagarna (kanske med mugg) men nätterna...hmmm och kvällaran. Har ett snuttbarn som inte tar napp och ammar sig till sömns.

• malinorebro

jag gjorde exakt samma operation för ca året sedan drog då ut 4 tänder hade inte ont alls efteråt mer än just samma dag du kan nog inte amma henne efter narkos då det finns ämnen kvar i kroppen som nog inte är så nyttigt efter åt jag alvedon impren

• Flisan79

Oj, skulle vara superbra om jag inte heller fick ont. Själva narkosdagen känns lite lättare då det bara rör sig om en dag....men om jag har ont flera dagar....åhh...hoppas jag slipper. Har nämligen ont nu (bara lite) men det är såååå irriterande. Bet på den trasiga tanden en natt och fick så ont att jag bara kunde sitta och gunga gråtandes på golvet. Alvedon och Ipren hjälpte inte.

• malinorebro

Sköt för dig att få det gjort. Kan säga att det var det bästa jag gjort i hela mitt liv har sån tandläkar rädsla att jag sedan jag var 15 inte varit ens på undersökning hade massor med hål =( hade tagit mig år att fixa det om jag skulle gått till vanlig tandläkare. Var en sån befrielse att lägga sig på operations bordet somna vakna och allt var fixat

• Flisan79

Ja, det känns hur skönt som helst att jag äntligen ska få det gjort. Efter det ska jag minnsan se till att aldrig få problem igen. Kostnaden däremot är mindre rolig. Ja, och anledningen till detta inlägg....att jag är orolig för hur jag kommer må efteråt och hur det kommer gå med lillan.

• malinorebro

Ja räkna med att du mår skit dagen då det gör det det är väl inviduellt hur man mår men, tycker du ska ringa käk kirurgen och rådfråga dom de är ju experterna just ang värktabletter och så vidare när ska du dit ?

• Flisan79

Sitter i kö for narkos. Var och röntgade käken i onsdags. De måste kolla hur rötterna ligger så de inte förstör några nerver. Har ingen aning om när det blir av.

• Peque1

Fråga din narkosläkare vilken smärtstillande du kan ta efteråt när du ammar och fråga även hur länge du måste avstå från amningen. Det beror nämligen på vilka medel de använder för att söva dig, dessa försvinner ur kroppen olika snabbt. Lycka till!

Svar på tråden Några tipps...tandfixning under narkos.