Om det är av intresse så har jag en fin vit spjälsäng i förrådet, inklusive madrass och ett par set sängkläder som lakan, påslakan och örngott, täcke och kudde. Jag har också en matstol och lite småbarnsleksaker. Allt i fint skick. Jag har också ett bebyskydd till bilen som visserligen är ganska gammalt men borde väl duga än tror jag.
Du får allt bara du hämtar det och har med dig någon som kan hjälpa dig att bära.
Jag bor i Malmö så det är ju inte långt. Skriv din mailadress eller ta bort anonymiteten så att jag kan kontakta dig om du är intresserad.
Anonym (sara) skrev 2007-09-11 18:33:19 följande:
generellt brukar normen ligga på att om man inte har någonting alls och väntar barn får man ca:5000 kronor och det ska täcka allt. Vagn, säng, kläder och annat. Nu är det få kommuner som betalar ut hela beloppet, ofta har man ännu lägre normer. Många saker som andra mammor ser som nödvändiga räknas inte som nödvändiga av socialtjänsten. Räkna med att du måste köpa allt begagnat. Ett tips är att även höra med kyrkan, vet att mammor kan få bidrag till baby-prylar därifrån.
Det stämmer inte riktigt att det OFTA är mindre. Jag har precis betalat ut just spädbarnsutrustning och här är det totalt ca 20% av prisbasbeloppet dvs ca 8.000 kr