Lysande skrev 2007-12-08 17:36:50 följande:
Jag är osäker på hur jag ska göra efter förlossningen då jag har sagt till mig själv att aldrig mer äta p-piller för att jag har mått så dåligt av dessa hormoner. Jag har provat alla olika sorter som ska vara bra för det ena och det andra. Jag kämpade med minipiller och p-piller i 6-7 år och mådde bara pest och pina, så tillslut slutade jag med dem.Hade då ett dåligt förhållande och vi hade ändå aldrig sex, så jag kände ingen mening med att må dåligt mer. När jag träffade min nuvarande pojkvän och blivande pappa till mitt barn så använde vi kondom och nu är vi ju här med en graviditet =)Vad finns det att välja på? Kan tänka mig att jag behöver skydda mig på något sätt för när vi bestämde oss för att vi kunde tänka oss att få barn så tog det typ 1½år innan vi blev med barn. Sedan fick jag ett tidigt MF men blev gravid efter en mens igen, alltså snabbt. Precis som att kroppen då hade förstått vad som gällde.Någon som har bra tips för mig som verkligen inte vill utsätta mig för hormoner igen?
Jag ska inte heller börja äta p-piller efter förlossningen!
Åt Trionetta 28 i 4 år, så för vår del ska vi köra med kondom..
Nå more p-piller för mig....