• Musslan

Stygn som försvinner av sig självt - hur lång tid tar det?

Har gjort laparoskopi och fått några stygn på magen. Stygnen skulle försvinna av sig själv, sa de. Undrar bara hur lång tid det tar, av ren nyfikenhet. Nån som vet? (Är ej orolig eller nåt sånt alltså, jag undrar bara av ren nyfikenhet!)

• Svar på tråden Stygn som försvinner av sig självt - hur lång tid tar det?
  • princess07

på min sambos pappa gick dem ej bort, dom satt ett halvår sen fick dem skära upp o ta bort dem, likadant hände min mor, hon fick stygn som skulle gå bort av sej själv, men inte gjorde dem det, hon fick jätte problem med sitt sår iof så var det rötmånad oxå o det gör ju inte saken bättre..

• Musslan

Men gud vad du skräms!!! Så vill jag INTE att det ska bli!!

Nån mer som har erfarenhet av stygn som "ska" försvinna??

• princess07

tror igentligen inte att det ska vara någon fara, kan tänka mej att det här är några extremfall, vill absollut inte skrämma upp någon, ville bara tala om min erfarenhet av just dessa stygn som ska gå bort av sej själva..

ha kontakt med din vårdcentral o låt dem titta på såret med jämna mellanrum så de läker som det ska..

• Neko

För mej försvann alla utom ett på ca 2 veckor, det sista blev kvar i en månad till ungefär, sedan syntes det inte längre i alla fall...

• hus busen

Jag opererades i december och alla stygn är inte borta än... det ser ihopläkt ut men man känner knutarna på tråden.....

Härom dagen så blev jag sur på en av knutarna så jag klämde ut den :) nu kan den inte nypa mig mer.... blev nonchalerad av vårdcentralen så då får man fixa de själv.(opererades i usa)

Svar på tråden Stygn som försvinner av sig självt - hur lång tid tar det?