Panik av att ha fått drömjobbet???
Detta är kanske lite OT på familjeliv... men jag behöver råd!
Jag har just fått det absoluta drömjobbet efter att ha kämpat och kämpat i motvind i många år. Arbetslöshet har avlösts av gräsliga arbetssituationer och övergått i arbetslöshet igen. Tungt med andra ord.
Nu har jag lyckats få mitt absoluta drömjobb. Ett sånt jobb som nästan inte går att få. Passar min erfarenhet och min utbildning mer än väl. Jobbet finns i min hemstad så vi behöver inte flytta eller något. Jag behöver bara promenera in där på måndag och sätta igång. Det är ju fantastiskt. Eller borde vara fantastiskt. Och det är där jag kommer in på mitt problem... Jag har fullständig panik. Jag fick reda på att jag fått jobbet igår och hela den här dagen har varit gräslig trots att jag borde hoppa av lycka. Jag har kallsvettningar, yrsel, frossa, klump i halsen, tryck över bröstet och... mår skrutt helt enkelt! Det är ju helt sjukt! Jag fattar inte varför. Jag blir bara så vansinnigt rädd att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Det kan väl ändå inte vara "normalt" att reagera såhär? Vad 17 är det för fel på mig? Det är som att det bara är för mycket. Jag kan inte hantera det. Jag borde hoppa och jubla men vill mest bara springa och gömma mig.
Det är nog inte så att jag inte tror att jag klarar av jobbet. Det tror jag att jag kommer att göra! Verkligen. Så det kan inte vara det. Jag förstår inte. Varför är jag inte glad? Eller varför reagerar jag såhär? Snälla... har någon varit med om något liknande eller har något förslag på vad det kan bero på? Det är som att jag nästan hamnar i chock... över något BRA?!! Kan det bli så?
Jag inser ju att detta är något av ett "lyxproblem". Jag vet att jag borde kunna skärpa mig. Men det går inte!
Jag fattar ingenting.