Vad ska man göra ?
Behöver hjälp ! Håller på att bli tokig känner jag .
Lever i en relation med min make, våran gemensamma son som är 1 år och min makes dotter som är 8 år . Är makens dotter som är bekymret ..hon vill inte lyssna på ngt . Allt man säger är fel, man får bara sura miner eller bråk o tjafs tillbaks . Det största som det handlar om just nu är städningen av hennes rum . Har aldrig sett ngn som haft så stökigt rum .. Det ligger grejer o skräp o kläder över HELA, verkligen HELA golvet ..går inte att gå in i hennes rum utan att trampa på ngt . O så här har det sett ut i 3 månader nu . Varje gång hon ska städa så blir det ett jäkla tjafs .. gråt och tandagnissel .
Samma sak idag, igen .. Men hon måste ta tag i detta så det blir ordning i hennes rum nån gång .. går ju omöjligt att komma in där med dammsugaren .
Jag håller på att gå upp i limningen känner jag ! Vill ha det städat o fint omkring mig . Man kan inte alltid få så när man lever i en familj har jag upptäckt .. men det här tar faktiskt priset, det finns gränser .
Vill bara fly här hemifrån just nu känner jag . O det känns inte kul ..
Känns som det är makens övergripande ansvar att ta tag i det här .. han har försökt .. men han får då höra saker som att hon ska ta sina saker o flytta till sin mamma, osv . Förstår att det känns tungt för honom ..
Jag vet inte om jag ska handla o göra ngt ? Var in där en sväng i eftermiddag o röjde upp alla kläder hon hade på golvet + lite skräp som jag slängde .. Nämner man ngt om städning för henne så blir hon bara sur o tvär .
Jag vill inte vara här när det är så här .. Vill inte bjuda hem ngt hit, skäms för röran som är .
Tips på vad man kan göra ? Hur ska jag som styvmamma bära mig åt ?