Bokförning
Har precis börjat läs bokförning.
ni som arbetar med det, hur mkt tar ni per timme och hur mkt kan ni ta i timlön till er själva?
Har precis börjat läs bokförning.
ni som arbetar med det, hur mkt tar ni per timme och hur mkt kan ni ta i timlön till er själva?
350:-/timme men då handlar det om mycket mer än bara bokföring. Sådana självklarheter som bokslut, deklarationer och upprättande av årsredovisning, löneadministration, bolagsbildningar, lönsamhetsanalyser av företag med upprättande av åtgärdsplaner mm. Lika många företag som man har som kunder lika många olika arbetsuppgifter kommer man att ha.
Detta är levebröd och mitt eget företag, jag avlönar mig inte per timme utan per månad. 10.000 tar jag ut i lön idag men det ju ändra sig till nästa år.
Det viktiga är att tänka på att det tar lång tid innan du får in de första pengarna och att de investerringar du måste göra innan faktiskt uppgår till en del pengar.
Det låter spännande, det hade jag med velat jobba med om några år. Får man fråga vad du har för erfarenhet och hur du upplever det som egen företagare? Några andra tips?
(Förlåt att jag lånar tråden ts)