Åderbråck på benen...
Har alltså fått åderbråck från nere på foten ända upp över ljumsken på ett ben. Blev rekommenderad stödstrumpor, vilket jag använde, nu läste jag att man kunde få ännu värre åderbråck ovanför stödstrumpan (?) om man inte hade nån som gick högre upp. Fick tips av en sjukgymnast att köpa helt monstruösa kompressionsstrumpbyxor som helt enkelt inte gick att ha på, de skar in helt fruktansvärt rakt in i benet, konstiga sömmar. Nu har jag i alla fall fått köpa andra kompressionsstrumpbyxor som är sköna på, men jag tror minsann de tar minst en halvtimme att få på, min man fick hjälpa mig...
Är det nån som har erfarenhet av åderbråck och om det är kinkigt att få det opererat? Som BM sa så kan det gå tillbaka helt, lite eller inte alls efter graviditeten. Ser min framtid i strumpbyxor som alltid ska sitta på så man varken vill gå "barbent" eller träna eller känna sig fin eller så... Måste ju vänta och se vad som händer efter förlossningen, men vet nån vad som krävs för att de ska operera? Som det är nu gör det ont (bränner och spränger) runt knäet om jag sitter/står mycket.
Finns det nån som har erfarenhet av Juzo kompressionsstrumpbyxor? Eller nån som har nåt allmänt tips vad gäller åderbråck att dela med sig av?? Börjar känna mig lite desperat...