• Maggis

5½ månad. Helt spattig i kroppen!?

Min bebis har de senaste dagarna blivit fullständigt spattig i kroppen! Sparkar och vrider sig, försöker sätta sig upp och blir vansinnig när det inte går. Är ö h t mycket mer otålig i sitt kynne nu än han varit tidigare...Han som alltid varit så cool.

Han kämpar och kämpar och så blir det ju lite tokigt ibland. Han fastnar, skallas och krockar med allt och blir ännu argare; frustrationen fullkomligt pyser om honom. Det ser ganska roligt ut, får jag erkänna och jag fnittrar lite åt hans vedermödor.

Hurdana är era i den här åldern? Jag kan inte minnas att hans storebror höll på så här. Inte så här tidigt, i alla fall.

//Maggis
  • Svar på tråden 5½ månad. Helt spattig i kroppen!?
  • Doldis

Jotack, jag vet hur det är! Hon har inte kommit riktigt så långt än - blir 5 mån i morgon men hon är ju helt hysteriskt igång! Rullar runt, hasar sig bakåt när hon ligger på rygg, och ska ner på mage om och om igen fast hon VET hur frustrerad hon blir av att det inte går fortare att lära sig krypa. Eller vad det nu är hon försöker göra. Kan inte lämna henne en sekund ens, förutom på golvet. Spattig, viftar med armarna, hyperaktiv liksom. Skrattar och blir arg om vartannat.

Är detta mitt hjälplösa lilla knyte jag fick med mig hem från BB i april??? Känner inte igen henne :)

Svar på tråden 5½ månad. Helt spattig i kroppen!?