• saraseal

Ikeamöbel, det fattas en del?

Jag har köpt en Byrå från IKEA idag, Byrån Hemnes.. men ena stommen till den fattas (en av fyra) är det vanligt att det fattas delar i kartong?!
    Nu är det ju kaos i vårat sovrum, skruvar bräder hyllplan och det går ju inte att sätta ihop.. Har letat förtvivlat efter kvittot men har inte det kvar!
    Nån mer det fattats delar för?

• Svar på tråden Ikeamöbel, det fattas en del?
  • Nicke

Nej, inte en del på det sättet men enstaka skruvar och sånt har saknats. Har rätt mycket ikeaprylar hemma. Bra grejer nuförtiden.

• Sebbes    mamma

nästan hela mitt hem e IKEA... det har bara fattats en skruv för mig....
    j-vla tråkigt för er...
    ring o kolla me IKEA o säg som d e att kvittot e borta....

• JennieL

Jag har varit med om att det fattats skruvar en gång... fick åka tillbaka och fick då reseersättning.
    Sen när vi kom hem och skulle montera en annan sak vi köpt så var den felborrad så vi fick åka dit igen och fick mer ersättning gick på + på den shoppingrundan

• t h o w e

hmm.
    vi köpte en trådbackar m. stativ idag på ikea.
    när vi kommer hem och ska montera ihop det så saknar stativet skenor som trådbackarna ska sitta i. Ringer till ikea och får uppge artikelnr på både trådback och stativ..
    Då visar det sig att stativet är till för en tvättkorg och inte alls till trådbackarna.

MEN där vi tog grejerna stod det TVÅ pallar.
    En med trådbackarna och EN med stativen..

GAAAAH!
    Så nu måste vi åka tillbaks till IKEA och byta..
    Bara för att de inte vet vilka grejer som hör till vad...

• saraseal

ja vi kan ju inte lämna tillbaka kartongen direkt, haha. får ringa dom imorgon då nu antar jag att de stängt... För mig har det hänt innan att stommen på en soffa jag köpte var bruten när jag kom hem och då kom dom snällt med en ny del till soffan. det tog iofs två veckor.

Jag har betalat byrån med IKEA handla kortet, så jag får räkning på det alltså.. då borde de väl kunna se köpet ändå även utan kvitto?

• Nicke

Nu kom jag på en sak.
    Vi köpte en sån här: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30074457
    Det är FEL i manualen så hur delarna skall vändas är skitsvårt att se.
    Det saknas hål i manualen.. alltså, ritningen saknar hål som finns på möbeln så jag fick prova mig fram och lyckades som tur var. ;)

• Thursday

Det är ingen fara, det är ju inte så att du kan ha köpt den någon annan stans

Jag har lämnat tillbaka saker på Ikea, och de har inte velat se mitt kvitto.

• saraseal
    Thursday skrev 2007-09-11 21:21:05 följande:
    Det är ingen fara, det är ju inte så att du kan ha köpt den någon annan stans Jag har lämnat tillbaka saker på Ikea, och de har inte velat se mitt kvitto.
    nej det har du rätt i! jag kan ju ta med mig maualen som bevis..
  • saraseal
    Niklas skrev 2007-09-11 21:19:23 följande:
    Nu kom jag på en sak.Vi köpte en sån här: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30074457Det är FEL i manualen så hur delarna skall vändas är skitsvårt att se.Det saknas hål i manualen.. alltså, ritningen saknar hål som finns på möbeln så jag fick prova mig fram och lyckades som tur var. ;)
    då är det inte så lätt! tur att IKEA är billigt iaf haha
Svar på tråden Ikeamöbel, det fattas en del?