• Anonym (alkis)

Blir man FET av att dricka sprit?Eller gäller det bara öl å cider?

Undrar om man blir FET av alkohol.. och varför isåfall... Dricker ibland några öl/glas vin på kvällarna för att bedöva hungern samt för att jag mår bra av det..... Men vill inte bli FET. Hur kan man bli fet av alkohol om man inte äter en massa onyttigt?

• Svar på tråden Blir man FET av att dricka sprit?Eller gäller det bara öl å cider?
  • Anonym

vad jag hört så blir man inte fet av sprit, inte av själva alkoholen..

• 68an

Det är mycket kalorier i sprit.

Bedöva hungern och för att må bra?! Nämen du, du förstör snarare dig själv! Varför gör du dig själv så illa?

• 68an

Jag vill eg. inte upplysa dig om kalorierna då jag anser att du inte är sund med din kropp men.....

Alkhol innehåller många kalorier. Ju högre alkoholhalt, desto fler kalorier. Så här mycket innehåller en deciliter av olika drycker:

Punsch och likör - 260 kcal
    Konjak och whisky - 245 kcal
    Brännvin, vodka, gin och rom - 225 kcal
    Portvin - 170 kcal
    Vitt vin, sött - 100 kcal
    Rött vin - 70 kcal
    Vitt vin, torrt - 70 kcal
    Starköl - 50 kcal
    Lättöl - 25 kcal

• Anonym (nej)

Öl kan göra dig lite pösig eftersom det innehåller en hel del kolhydrater.

Men varför döva hunger med alkohol? Det lät ju jätteledsamt och rätt onyttigt också

• Mam05

Såhär är det:
    1g kolhydrat = 4 kcal
    1g protein = 4 kcal
    1g fett = 9 kcal
    1g alkohol=7 kcal

ALltså, alkohol är en energikälla i sig! Sen kan det ju tillkomma extra energi från ex sockret i en söt likör , kolhydraterna i en öl etc..men alltså alkoholen I SIG ger dig energi...

• Grodan Soda

Det är massor med kalorier i alkohol så ja, vill man gå ner i vikt ska man skippa alkohol. Alternativt dra ner på den i alla fall.

• Carl007

Hjärnan krymper av alkoholintag, så där kan du nog räkna bort ett par gram.
    Är det inte bättre att sticka ut och springa en runda istället för att ta till spriten?
    Springer inte själv, men har hört talas om "andra andningen" av olika löpare.
    Skall tydligen vara beroendeframkallande... "andra andningen" alltså.
    Alkohol är också beroendeframkallande, men med en större belastning för din organism.

• Anonym (anhörig)

Ta en frukt eller nått annat. Om du dricker nått glas var å varannan kväll så har du snart utvecklat ett beroende och vips så är du alkoholist. Då hade det väl varit bättre med en frukt istället?

• Anonym (alkis)

Tack för era svar ...har fått mig en tankeställare nu. Har slutat med att dricka på vardagar...dricker istället en kopp thé eller tar en frukt. Promenerar oxå en kort runda dagligen.

• 68an

BRA!!!
    Det är aldrig en bra lösning att luta sig åt missbruk och alkohol.

Lycka till och var rädd om dig!

• Anonym (.,..)

sprit är ju typ gjort på socker!

• rödarosor

Kan ju tillägga att så länge alkoholen är i kroppen är förbränningen avstängd.

• Anonym

det är så här, alkohol inehåller kalorier, precis som allt annat, till och med frukt innehåller socker, fast det är naturligt socker, så faktiskt om man bantar och äter för mycket frukt, kan de leda till att du inte gå ner i vikt. Allting (nästan) innehåller socker.
    Öl, alkohol, cider, vin osv... Ett glas vin är som att äta en bakelse  

• Anonym (nykter)

Jag drack ibland på kvällarna (vin o cider) istället för att äta och gick upp över 7 kg pga av
    alkoholen.
    Insåg att jag var inne på fel väg och la av.
    Idag är jag noga med vad jag äter och har helt skippat alkohol.
    Och vikten går neråt
    Så Ts du gör helt rätt som rör på dig dagligen o är sundare mot din kropp.

Svar på tråden Blir man FET av att dricka sprit?Eller gäller det bara öl å cider?