• Anonym

    Neeej! Jag far bara inte vara gravid just nu!

    Jag har varit och last har i tradarna och alla mina symptom tyder pa att jag ar gravid. Jag far bara inte vara gravid just nu! Jag har nastan panikangest och vill bara grata. Hur ska jag kunna sova inatt?

    Imorgon ska jag testa med blodprov hos lakaren om jag ar gravid eller inte. Det ar val alltid sakert, vare sig man har utomkvades eller vad som helst?

    Jag har testat negativt flera ganger men alla symptom finns ju dar. Jag ar radd, sa radd just nu. Hur vanligt ar det att man blir gravid trots p-piller, trots flera negativa tester under de 6 foljande veckorna efter att man sexat sist? Jag har en blodning, svullna brost, ont i livmodern, lite ont i ryggen, kissar ganska ofta tycker jag.

    Jag far bara inte vara gravid.

  • Svar på tråden Neeej! Jag far bara inte vara gravid just nu!
  • Loovi

    Tyvärr är de ganska vanligt att en spermie eller två slinker igenom trotts preventiv medel.. de har man juh läst om här ganska mycket nu..

    Hoppas att du får ett besked som passar dig imorgon när du ska göra blodprov! Håller tummarna för dig!

  • Octobers

    Man vet aldrig hur det går. Min dotter är ett p-pillerbarn och så himla önskad ändå. Det tog bara en liten extra stund att anpassa sig till situationen. Nu hade vi iofs pratat om att slänga preventinmedlen vi hade bara inte tänkt oss att det skulle ske riktigt ännu. I förrgår så gick kondomen sönder, så jag hoppas att jag inte haft ägglossning den här månaden för nu när lillan är så liten vill jag inte ha en till, men blir det så blir det.

  • Anonym (30)

    Jag har blivit gravid gravid 4 ggr med p-piller (inget missat) så chansen finns ju. Inga preventivmedel är 100% tyvärr.

  • Anonym

    hejsan=) det låter ändå inte så troligt att du är gravid tycker jag, du har ju testat flera ggr nu o fått negativt svar, dessutom har du en blödning nu, kom den i samma veva som du skulle fått mens? att du har svullna bröst o mensvärk kan ju tyda på att du kaktiskt har mens=) Dessutom vet jag att p-piller kan ge lite gravidliknande symptom i bland, du ska se att det går bra för dig i dag,, all lycka till dig=)

  • Idaaa1982

    En sak som jag lärt mig här på familjeliv är att man inte ska läsa FÖR MYCKET! Man blir lätt nojjig då!

    Har oxå blivit gravid trots p-piller en gång i tiden så det var nog ett smart drag att boka tid hos läkaren!! Then you know!

  • Anonym

    Jag fick gravidliknande symtom av mina p-piller, bytte då till en annan sort som passade mig bättre.

    Tror faktiskt inte at du är gravid, eftersom alla tester visar negativt.
    Hoppas iaf att du får det svar du önskar.
    Lycka till

  • Anonym

    Jag hoppas att lakaren later mig gora testet idag. Jag testade hemma imorse med ett annat marke an det jag haft forut och det var negativt. Men jag litar inte pa det.

    Blodningen jag fick var en vecka innan jag ska sluta med pillren for uppehallet for mens sa den blodningen kom verkligen fran ingenstans. Jag borde fa mensen nasta lordag, om 11 dagar.

    Det har liksom stralat ut smarta i livmodern/slidan i ett par veckor nu. Det kommer som ett blixtnedslag och haller i sig i nagra sekunder i taget. Sen kande jag det inte pa nagra dagar men fick blodningen istallet.

    Tydligen ar ovanstaende vanligt nar man laser "forsta trimestern" har pa forumet.

    Jag har varit sa medveten om underlivet de sista veckorna for att det har gjort lite ont och nu blodningen. I vanliga fall "vet man ju inte att det ar dar" men nu har jag varit fullt medveten om det.

    Hur lange tror ni att man kan fa negativa resultat trots att man faktiskt ar med barn? Om jag ar med barn tar jag nastan livet av mig. Jag orkar inte mer nu, ar helt slut och sov knappt nanting inatt. Hoppas han ger mig blodprovet och att det kommer tillbaka innan helgen och visar att jag inte ar med barn.

    Anonym som skrev inlagg 7. Nar fick du symtomen? Hur lange hade du tagit samma piller da? Vilka symtom fick du? Jag har tagit samma piller i flera ar darfor undrar jag om det verkligen kan komma nu forst? Att de borjar strula menar jag.

    Snalla, rara kamrater, ni maste halla tummarna att jag far blodprovet och att jag inte ar gravid.

  • Mjuk

    Varför vill du inte va gravid då? Eller de kanske va lite för privat fråga..

  • Anonym

    Mjuk, jag ar ledsen men det vill jag helst inte svara pa. Hoppas ni kan respektera det.

Svar på tråden Neeej! Jag far bara inte vara gravid just nu!