Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (orolig)

anonymt sms?

Kan man skicka sms anonymt?

• Svar på tråden anonymt sms?
  • Hera78

Ja, man kunde förr iallafall. Men sen läste jag att fler och fler leverantörer tog bort tjänsten eftersom det skickades mycket hot-sms och sånt...

• Anonym (kunde)

Man kunde det med telenor förut men inte längre...

• Hera78

*HN# eller nåt liknande har jag för mig att det var man skulle skriva först i meddelandet... Men vet som sagt inte vilka leverantörer det fungerar med

• Alderia

Men om man köper ett kontantkort och inte registrerar det så blir det ju på sätt och vis anonymt. Man får ju inga träffar på numret om man gör en sökning, till exempel. Avsändarnumret finns ju på telefonen meddelandet skickats till, men vad hjälper det om ingen registrerat det?

• Ingrid1989

*HN# är då man vill ha leveransrapport, men även det är borta nu.
    ja, som ovan skrev - köp ett billigt kontantkort och strunta i att registera det bara..
    ska du hota någon :S ??? :p

• ollson

*hn# har varit när man vill skicka sms från hemligt nr men dom har tagit bort det nu pga att det anv av barn till att mobba andra

It´s nice to be inportant, but it´s more imortant to be nice
  • Anonym (orolig)

Jaha, nä, jag vill inte hota ngn Men jag funderade på om jag skulle använda det för att fråga ngn ngnting, utan att ngn annan fick veta att det var jag... Lite rörigt kanske, men ja...

• Anonym (Jupp)

Det går i alla fall på min telefon.
    Gå in under inställningar och under samtal kan du bestämma om du ska visa ditt nummer eller inte.

Annars går det ju alltid att köpa ett kontant kort och slänga i telefonen tillfälligt
    registrerar du inte kontant kortet så vet ju ingen vem du är..

• kenny79

lite svårt å fråga någon om du ska vara hemlig ;)

men innan funkade det å börja messet med -A- men det e som många sagt borttaget pga hot osv!

men även om man gjorde detta kunde polisen spåra messet så man var ju aldrig helt anonym

• Helena 82

Men funkar de på sms också eller är de bara anonymt när man ringer??

Anonym (Jupp) skrev 2007-09-12 19:19:12 följande:

Det går i alla fall på min telefon.Gå in under inställningar och under samtal kan du bestämma om du ska visa ditt nummer eller inte.Annars går det ju alltid att köpa ett kontant kort och slänga i telefonen tillfälligtregistrerar du inte kontant kortet så vet ju ingen vem du är..
  • Anonym (Jupp)

Det ska funka på sms också men testa genom att skicka ett sms till typ dina föräldrar eller någon annan där du kan se messet när det kommer fram Glad

Helena 82 skrev 2007-09-13 21:32:13 följande:
    Men funkar de på sms också eller är de bara anonymt när man ringer?? Anonym (Jupp) skrev 2007-09-12 19:19:12 följande:
  • Anonym
    Helena 82 skrev 2007-09-13 21:32:13 följande:
    Men funkar de på sms också eller är de bara anonymt när man ringer?? Anonym (Jupp) skrev 2007-09-12 19:19:12 följande:
    Det funkar inte med sms har provat
  • Rauija

Du kan skicka anonyma sms via internet
    Men lättast är att köpa ett kontant kort och använda det.
    Det är HELT anonymt.
    via nätet kan man ju spåra ip nummer.
    (Fast då får du göra nått dumth)

• Anonym (Jupp)

Köp ett kontant kort som du inte registrera då!
    Då spelar det ju ingen roll att ditt nummer kommer upp för det går ändå inte att hitta på eniro eller liknade :=)

Anonym skrev 2007-09-13 21:38:02 följande:
    Det funkar inte med sms har provat
  • Anonym (orolig)

Hur gör man det via nätet? Ska som sagt inte göra ngt dumt, är inte galen

• Rauija

Anonym (orolig) skrev 2007-09-14 08:21:04 följande:

Det finns olika sidor där man kan skicka sms.
    Annars går du in på www.parlino.se och beställer ett gratis kontant kort.
    Regga det inte i ditt namn bara.
  • Anonym (y)

Hittade detta när jag letade runt lite. Vet inte om det funkar, men det är väl bara att prova...

"Hemligt/anonymt sms från sin mobiltel. skickar man genom att skriva *hn# direkt innan man skriver sms-texten om man har ett telia-nr (t ex Refill,Flat, Halebop, Sense). Om man har ett Vodafone-nr (t ex Djuice, Lunar, Vrål, PrePaid, Easy, CU) skriver man -A- före sms-texten. Comviq erbjuder inte denna möjlighet om man har kontantkort, bara om man har Comviq-abonnemang".

• Anonym (Jupp)

Du kan köpa ett kontant kort på onoff, expert, elgiganten, pressbyrån och allt vad affärerna heter.
    Tre (3) deras kontant kort tror jag att du kan beställa via telefon också se www.tre.se för mera info

Lycka till

Anonym (orolig) skrev 2007-09-14 08:21:04 följande:
  • Tyrlöv

Hehe.. ja anonyma sms är jätteskoj.. Skickade förett par år sen anonymt sms till en kille på jobbet och fick sen höra hur han ältade vem det kunde vara dagarna i ända.. Gissa om jag hade svårt att hålla mig för skratt... Har också skickat anonyma blombud till lite olika människor bara för att tala om att de är uppskattade utan att de behöver känna att de måste tacka någon.. det är också riktigt kul..

Svar på tråden anonymt sms?