• Anonym

tappat p-piller i handfatet

Skulle precis ta mitt p-puiller men tappade ner det i handfatet ner i avloppet, vad gör jag?

• Svar på tråden tappat p-piller i handfatet
  • Anonym (K)

Tar ett nytt såklart.....händer även mig ibland*skratt*

• Anonym
    Anonym (K) skrev 2007-09-12 10:54:05 följande:
    Tar ett nytt såklart.....händer även mig ibland*skratt*
    men då fattas det ju ett nästa dag och nästa dag.....
  • AnneSophie

Tar nästa på kartan skulle jag säga. Jag tror att det ska vara ok att göra så. Det viktiga är att det inte blir ett uppehåll.
    Missar man ett piller en dag så måste man skydda sig med annat skydd också, tex kondom då, i 14 dagar. Det skulle jag kanske iofs rekommendera att du gör även om du tar nästa piller.

Taking the long way around
  • Anonym

da tar jag väl morgondagens nu då...

• marysoul

vad jag tror och alltid trott om ppiller är ju att alla är är ju likadana, förutom dom man tar mensveckan. så det är ju bara att ta nästa, och få mensen en dag tidigare. tror inte det är någon big deal. så har jag gjort massvis med ggr och det har vart ok när jag frågat barnmorskor å liknande.

• Hannah76

Du kan ta nästa, även om du har piller som är varierande i innehåll(typ trinordiol).

• Alderia

Som Marysoul skrev: Ta nästa dags piller och fortsätt tills kartan är slut. Låt mensen komma en dag tidigare och börja sedan som vanligt på nästa karta. Det blev jag rekommenderad att göra i en liknande situation.

• Me81

du kan ju fortsätta tills kartan e slut så blir d rätt på nästa karta..ingen fara..

Svar på tråden tappat p-piller i handfatet