• NoAngel

Kostnad för att byta lås i ytterdörren?

Hej..

Verkar som att vi har tappat bort en av nycklarna till vår ytterdörr!

Vad kan det kosta att byta lås.. ungefär!?

• Svar på tråden Kostnad för att byta lås i ytterdörren?
  • MrsXanadu

Har aldrig själv bytt. Men jag tror att kostnaden för att byta ut cylindern ligger närmare en tusenlapp.

• Pikku Enkeli

Finns låscylinder på Biltema för ca 200kr.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • MrsXanadu

Det förutsätter att man har eget hus tex. Har man hyresrätt får man inte sätta in vilket lås man vill. Det är hyrsevärden som fixar nya lås om nycklar försvinner.

Pikku Enkeli skrev 2007-09-12 11:41:19 följande:
    Finns låscylinder på Biltema för ca 200kr.
  • NoAngel

Kanske ska tillägga att jag bor i hyreslägenhet, alltså får hyresvärden byta..
    Lite orolig för att det ska vara jättedyrt, och ville därför veta på ett ungefär vad jag kan vänta mig..

• MrsXanadu

Det är en relativt dyr kostnad har jag förstått det som. Har för mig att det ligger runt 800 till 1000 kr. Men ring din värd och fråga.

NoAngel skrev 2007-09-12 11:44:10 följande:
    Kanske ska tillägga att jag bor i hyreslägenhet, alltså får hyresvärden byta..Lite orolig för att det ska vara jättedyrt, och ville därför veta på ett ungefär vad jag kan vänta mig..
  • Pikku Enkeli

Gud så trög man kan vara... Jag var helt inne på mitt eget låsbytande och tog för givet att det var hus. *förvirrad*

Jag skulle tippa på runt tusenlappen för dig TS.

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • NoAngel

PikkuEnkeli.. Får ju skylla mig själv som inte skrev att det gällde en hyreslägenhet!

Okej, men 800-1000 kr är ju överkomligt ändå.. tänkte i ett ögonblick av ångest att det kanske gick lös på flera tusen..

• Cecci78
    NoAngel skrev 2007-09-12 11:54:33 följande:
    PikkuEnkeli.. Får ju skylla mig själv som inte skrev att det gällde en hyreslägenhet!Okej, men 800-1000 kr är ju överkomligt ändå.. tänkte i ett ögonblick av ångest att det kanske gick lös på flera tusen..
    Har du kollat om du får byta själv? Bara värden får en nyckel så tycker jag nog att de kunde tillåta det, jag hade tillåtit det, men vi är ju inget stort hyresbolag.
Svar på tråden Kostnad för att byta lås i ytterdörren?