• Tjofsen

Stor mage redan i vecka 3-4 och första barnet!

Finns det fler här ute som fick mage i stort sett direkt??

Alltså INTE ni som fick vecka 6 och framåt utan ÄNNU tidigare.
    Och INTE ni som fött fler barn innan.

Jag fick nämligen mage redan veckan innan BIM och kunde inte få på mig byxorna längre! Dock var jag inte längre gången (fast alla trodde det) för på UL såg man bara hinnsäcken.

Jag har inte gått upp mer än kanske 2 kg men säkert 10 cm runt magen och brösten en hel kupstorlek. Nu är jag bara i vecka 6 +6
  • Svar på tråden Stor mage redan i vecka 3-4 och första barnet!
  • lia76

Beror väl mycke tpå hur mycket fostervatten man får och om man sväller (dvs samlar på vatten i kroppen vilket vissa kan göra direkt)

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • Hannah76

Trmarna blir ju väldigt gasfyllda i början av en graviditet, det lägger sig efter ett par veckor, sen kommer bebismagen.

• lionez

Det kan inte vara tarmarna som har svullnat då? Jag testade positivt i v.4+3 och då var jag svullen som bara den. Började med mammakläder i v.9 Visserligen är detta andra barnet. Men det var samma sak med första.

• Fiansess

Jag var med jättesvullen och på kvällarna var det extremt. men det la sig i vecka 7-8 ungefär för att nu återkomma igen.
    Längtar tills man får den riktiga magen jag :).

• minimou

Jag svullnade upp jättemycket direkt när jag blev gravid. På morgonen var magen smal, medans den var enorm på kvällen. (tarmarna som svullnade upp) Men den "riktiga gravidmagen" har jag börjat få först sista månaden. är nu i v.22.

• Honey Bunney

Hej!

Japp känner igen mej Glad svullen mage tidigt, brösten ökade en strl redan i v.6-7! Är idag i v13 och har gått upp typ fyra kg sen jag plusade. Äter inte mer än vanligt och rör på mej lika mycket som innan. Men än så länge när bebisen är så liten är det ju (tyvärr) bara tarmarna som är svullna!

Men det känns helt ok tycker jag, är så glad över att jag inte mår illa och kräks Skrattande

• Lilla Prussiluskan

Det är tarmarna!

• Tjofsen

Jag vet att det är tarmarna - jag vill bara inte känna mig så ensam om detta. Alla säger att det är vanligast med andra barnet - vilket gör att folk undrar förstås om jag inte haft barn innan...*ler* och tjatar om "tvillingar" och en massa.

Vill bara ha lite stöd från fler som tvingats gå i tunikor/tights köpa helt ny garderob redan innan BIM.

Det kan ju bero på väldigt svaga magmuskler/ryggmuskler och att jag har rätt stor svank. För drar jag in magen så ser jag ju hur det skulle sett ut om jag hade varit "tränad".

Men för er som fick tidigt och känner igen sig - hur gick det sen? Hur många kilo gick ni upp? Ska jag förbereda mig på att jag blir ett berg?

• Dexxi

Jag svullnade ganska tidigt...kommer inte ihåg vecka...är fortfarande svullen och mkt värre på kvällarna...så visst är det tarmarna som spökar! Jag är nu i v.13 och det har ännu inte blivit nån bättring för min del som sagt...har gått upp 2,5 kg totalt.

♥ BF 21:e mars 2008 ♥
  • Lilla Prussiluskan

Gick upp 30 kg!
    Men magen började synas först i vecka 16. Jag var enorm mot slutet!

Gick ner 35 kg på ca 9 månader efter bebben föddes.

• fiffiluran

svullnaden kommer att gå ner, du kommer nog känna dig stor och tjock ett tag nu sen upplevde iallafall jag att det försvann innan den riktiga bebismagen (alltså livmodern) började synas.. fast det beror ju också på om du är lite mullig innan.

• Dexxi

Jag har börjat känna livmodern mer och mer nu så bäbismage är på gång! Jag är ganska smal sen innan så det syns väl tidigare då.

♥ BF 21:e mars 2008 ♥
Svar på tråden Stor mage redan i vecka 3-4 och första barnet!