• wantababy

kuggade på körkorts provet

2:a gången idag, känns så himla dåligt av mig..
    jag bara läser och gör massa tester jag hittar på nätet men sen slutar det ändå med att jag ligger mellan 10 - 8 poäng under godkänd gränsen.
    jag har skriv och lässvårigheter så det är inte så lätt att komma ihåg allt heller, och jag vet att de finns många som redan är besvikna på mig pga av att jag inte har lyckats ta körkort..

• Svar på tråden kuggade på körkorts provet
  • Toadstool

Kan man inte få göra ett muntligt prov när man har läs- och skrivsvårigheter?

• Pikku Enkeli

Om andra är besvikna på dig så tycker jag att de är taskiga! Det är DITT körkort, inte deras! Har du gått teorikurs på körskolan? Kan du inte försöka få göra provet muntligt eller något annat?

[[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • wantababy

jo det får man göra, men jag tänker bara att om det är lika svårt som skrivftliga kanske ?
    någon som gjort muntligt?

• Minja

Vet inte riktigt hur man skriver men GRATTIS!!! du försökte i varje fall och 3 gången gillt..många lägger av efter 1 misslyckandet
    bara att fortsätta att läsa och plugga.. ge inte upp för du är såå nära målet att lycka att få friheten som jag anser det blev när jag tog körkort..

Är folk besvikna för att du inte lyckas ta körkort!!! bry dig inte om dem.. de har väl antigen inga körkort själva eller så lyckades de på första försöket..

Jag skrev upp 2 gånger totalt men körde däremot upp 3 gånger och då klarade jag det!!!!

Lycka till

• wantababy

jo jag har gått på trafikskola men jag klarade inte av att sitta framför datorerna där, nu använder jag mig av ett program via datan TEO 2007 tror jag det heter, där hade jag alla rätt på proven man fick träna på, så gick ja å skrev upp och nästan ingen fråga är lik dom jag hade via programet

• miababia

vad taskigt av dem att vara besvikna på dig, de borde ju uppmuntra dig och som PikkuEnkeli säger, det är ju ditt körkort.

prata med dem som har hand om proven och se om du inte kan få göra det muntligt istället.
    Lycka till

• Pikku Enkeli
    wantababy skrev 2007-09-12 13:03:05 följande:
    jo jag har gått på trafikskola men jag klarade inte av att sitta framför datorerna där, nu använder jag mig av ett program via datan TEO 2007 tror jag det heter, där hade jag alla rätt på proven man fick träna på, så gick ja å skrev upp och nästan ingen fråga är lik dom jag hade via programet
    Nu är det tyvärr så att det inte går ut på att frågorna ska likna dem man tränar på, utan de ska ge tillräcklig kunskap för att kunna svara på frågor inom det området. Försök höra med VV om du kan få göra muntligt..
    [[Winners never quit. Quitters never win.]]
  • Toadstool

Jag känner många som fixat både teori och uppkörning på första försöket men jag känner ännu fler som kuggat både två och tre gånger både på teori och uppkörning. Jag har ett par i min omgivning som tagit så lång tid på sig att teoriprovets giltighet har gått ut i tid så att de måste skriva om det för att kunna få tid för uppkörning.

Det viktiga är att man inte ger upp! Mitt förslag är att du inte berättar för någon hur det går utan att du skriver nästa prov utan att berätta för någon. Du behöver ju inte ens berätta om när du ska köra upp. Jag berättade inte för någon utan kom bara och sa en dag att jag hade tagit körkort Det blir roligast så

• jennie ellie

min bror gjorde muntligt då han har dyslexi, självklart är det lika svårt...det är ju samma frågor men man sitter ensam m lärare och får det uppläst istället

• Mizz Turko

Här sitter jag, 27 år och har varken hunnit börja med teori eller körning...

du ska inte känna dig misslyckad herrejösses... :)

skit i andra och ta den tid du behöver... många som lyckas på första försöket, kan oftast inte (de jag känner) det teoretiska efter att dem har tagit körkortet, utan de har då pluggat för att klara tentan, men vad händer sen? Det gäller ju att kunna teorin resten av livet, i praktiken också...

stå på dig och som sagt bry dig inte om andra, alla har inte samma förutsättningar..

Alla är olika - vissa är duktiga på teori och körning vissa är duktiga på annat i livet, så är det bara.

• wantababy

Toadstool: det är bara jag och min sambo som vet om när jag har skrivit upp, så vi har hållit det hemligt från första början!
    ska se om jag kan få det muntligt fast de tfinns ingen tid förens 10 oktober just nu,

• Toadstool

TS
    Ok, vad bra. Tycker jag att du ska forstätta med. Om 10 oktober är det tidigaste datumet så siktar du på det. Jättebra att du är så ivrig och beslutsam att fixa det nästa gång, det är det inte alla som är!

• jennie ellie

brukar finnas tidigare om man åker till annan ort, jag körde runt min bror till fyra olika platser i sverige innan han klarade det

• wantababy

fick nyligen veta att om man ska ha muntligt så är det en helt annan kö, så jag ringde och kollade tider så 23 nov är den tidigaste :(

• MadeleneJ

Jag gjorde muntligt. Man har ju ingen tid att passa, utan du får ju mer tid på dig och att få frågorna upplästa känndes bra. Jag blev inte lika stressad som på de "vanliga" provet.
    Kuggade 2 gånger på de "vanliga" och klarade de direkt med marginal med hjälp!
    Lycka till!!

• L7671

Om inte din sambo har hjälpt dig innan kanske han kan göra det nu. Genom att förvränga frågorna så att de inte blir lika hela tiden utan att du lär dig själva svaren å inte frågan så som man tyvärr ganska ofta ser att man gör, om du förstår vad jag menar. Men jag önskar dig all lycka. Snart är det ditt. Kram

• jennie ellie

hon ska det vara, ja hjälp i alla former är bra. Kämpa!!!!!!!

• Ex ungue leonem

Har du talat med bilskolan (läraren) om att du har läs o skrivsvårigheter?

wantababy skrev 2007-09-12 12:56:26 följande:
    2:a gången idag, känns så himla dåligt av mig.. jag bara läser och gör massa tester jag hittar på nätet men sen slutar det ändå med att jag ligger mellan 10 - 8 poäng under godkänd gränsen. jag har skriv och lässvårigheter så det är inte så lätt att komma ihåg allt heller, och jag vet att de finns många som redan är besvikna på mig pga av att jag inte har lyckats ta körkort..
Svar på tråden kuggade på körkorts provet